Σοφία Ασημακοπούλου – Διαρκής επιτροπή κοινωνικών υποθέσεων 20/11/2020

Ένα σύγχρονο κράτος πρόνοιας οφείλει να είναι προετοιμασμένο προκειμένου να αντεπεξέρχεται στις κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες των κρίσεων.

Και εν μέρει φυσικά, η αποτελεσματικότητά του, βασίζεται και στις στρεβλώσεις που είχαν δημιουργηθεί λόγω των ανισοτήτων τα προηγούμενα χρόνια.

Γι’ αυτό το δίχτυ προστασίας πρέπει να καταλαμβάνει όσο το δυνατόν περισσότερους Έλληνες πολίτες που το έχουν πραγματικά ανάγκη.

Και μιλάμε συγκεκριμένα για Έλληνες, διότι ήδη από το άρθρο 4 δεν είναι ξεκάθαρο αν στην κατηγορία των αστέγων εντάσσονται μόνον εκείνοι.

Κρίσιμο είναι επίσης, στο άρθρο 6, όπου αναφέρονται τα μέτρα για την προώθηση των θεσμών της αναδοχής και της υιοθεσίας, στην παράγραφο 2β, επισημαίνεται ότι οι ανάδοχοι γονείς πρέπει να έχουν καλή ψυχική, διανοητική και σωματική υγεία, ιδίως μάλιστα να μην πάσχουν από χρόνια μεταδοτικά νοσήματα.

Όμως σχετικά με τους συνοικούντες των ανάδοχων γονέων, δεν απαιτούνται ακριβώς οι ίδιες προϋποθέσεις, αλλά αντιθέτως αρκείστε στο να μην πάσχουν από χρόνια μεταδοτικά νοσήματα και να έχουν καλή ψυχική υγεία.

(;) Μόνο η έλλειψη χρόνιων μεταδοτικών νοσημάτων και καλής ψυχικής υγείας, επαρκεί;

Η παράταση του άρθρου 8 των προθεσμιών για την αποκατάσταση προσφύγων δημιουργεί πλήθος ερωτηματικών.

(;) Γιατί παρατείνονται για πέντε (5) έτη ακόμη;

Έχουμε τονίσει πολλάκις στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ την αντίθεσή μας σε ό,τι έχει να κάνει με το επίδομα γέννησης, το οποίο δίνεται και σε αλλοδαπούς.
Έτσι στο άρθρο 10, όπου δίνεται παράταση για την υποβολή της αίτησης για την χορήγησή του, ρωτάμε ακόμη μία φορά γιατί να αφορά το εν λόγω επίδομα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα και να μην αφορά Έλληνες πολίτες μόνο.

(;) Στο άρθρο 11 όσον αφορά στα έσοδα του Κρατικού Λαχείου Κοινωνικής Αντίληψης, για ποιους λόγους θα κατανέμονται τα καθαρά έσοδά του και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα;

(;) Και ποια θα είναι τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα;

Ξανά και στο άρθρο 12, επαναλαμβάνεται το ίδιο τροπάριο με τις ΜΚΟ.

Δύνανται να επιχορηγούνται, λέτε, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, μεταξύ των οποίων και μη κυβερνητικές οργανώσεις που παρέχουν υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας.

Αναρωτιόμαστε ποια σκοπιμότητα μπορεί να κρύβεται πίσω από αυτό.

Διότι ας μην ξεχνάμε ότι σε αυτές τις μη κυβερνητικές οργανώσεις, που ασχολούνται με υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας, αφορούν και σε λαθρομετανάστες.

Για το άρθρο 13 που μιλά για Ειδικές ρυθμίσεις για την προστασία των ασυνόδευτων ανηλίκων, τι να πει κανείς.

Αντί να μεριμνάτε για τους Έλληνες φορολογούμενους πολίτες και την κοινωνική τους πρόνοια, προχωράτε σε επιμερισμούς εργασιών για τους ασυνόδευτους ανήλικους λαθρομετανάστες.

Βλέπετε λύσατε όλα τα προβλήματα των Ελλήνων και είπατε να επεκταθείτε.
Το ίδιο ισχύει και για το άρθρο 14, που κάνει λόγο για Ειδικές ρυθμίσεις για την προστασία των ασυνόδευτων ανήλικων και χωρισμένων ανήλικων.

Είστε εκτός πραγματικότητας, προφανώς δεν ξέρετε ή δεν θέλετε να ξέρετε τι συμβαίνει στην πράξη με τα ασυνόδευτα ανήλικα, που κόβουν βόλτες μέσα στις πόλεις και στα χωριά της Ελλάδας με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Στο άρθρο 15, για την στέγαση και εργασία για τους αστέγους, ξανά αφήνετε χωρίς διευκρίνιση το εάν πρόκειται για μέτρο το οποίο θα επεκτείνεται και στους λαθραία εισερχόμενους αλλοδαπούς.

Μιλάει γενικά και αόριστα για άτομα και οικογένειες.

Κι αυτή η αοριστία είναι επικίνδυνη.

Η διάταξη του άρθρου 18, ως προς το ακατάσχετο των προνοιακών παροχών, η οποία παρέχεται σε υπερήλικες και σε ομογενείς πρόσφυγες, κινείται σε θεμιτό πλαίσιο.

Στο άρθρο 21, ακόμη μία φορά βλέπουμε τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις στο παρόν νομοσχέδιο, αυτή τη φορά, στα Προγράμματα ενίσχυσης Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας και Μονάδων Φροντίδας Ηλικιωμένων.

Φυσικά πάλι δεν διευκρινίζεται αν θα αφορά μόνον σε Έλληνες πολίτες.

Μία παράλειψη ιδιαίτερα αγαπητή στο παρόν νομοσχέδιο.

Όπως ιδιαίτερα αγαπητές είναι για εσάς και οι φωτογραφικές διατάξεις, όπως εκείνη του άρθρου 23, η οποία αναφέρεται στην υποβοήθηση έργου του Προέδρου του ΕΚΚΑ.

Εμείς στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ είμαστε σαφείς, η σχέση μεταξύ της οικονομικής ανάπτυξης και της κοινωνικής ασφάλισης είναι άρρηκτα συνδεδεμένες.
Οι χαμηλοί ρυθμοί ανάπτυξης συνεπάγονται δυσμενείς επιπτώσεις στο πλαίσιο του κοινωνικού κράτους.
Και δεν υπάρχει ελπίδα να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα αυτά, αν προηγουμένως δεν αναπτυχθούν ουσιαστικά ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης και παροχή κινήτρων τόσο για όσους βρίσκονται στην χώρα μας αλλά και για τους Έλληνες που έφυγαν στο εξωτερικό, προκειμένου να γυρίσουν και να απασχοληθούν στην χώρα μας.

Σας ευχαριστώ.

Προηγούμενο άρθροΜαρία Αθανασίου – Διαρκής επιτροπή κοινωνικών υποθέσεων 20/11/2020
Επόμενο άρθροΚώστας Χήτας – Επίκαιρη επερώτηση 20/11/2020