Βασίλης Βιλιάρδος – Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων 18/03/2021

Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Βουλευτής Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων στις 18/03/2021, του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών: “Κύρωση Σύμβασης Διανομής Ακινήτου – Σύστασης Δικαιώματος Επιφανείας Ακινήτου Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά και ρύθμιση συναφών θεμάτων”

Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις:

– Ο Υπουργός Ανάπτυξής ανέφερε στην Ολομέλεια, σύμφωνα με την οποία, σε όποια ξένη χώρα βρεθεί, τον συναντούν επενδυτές που τον ρωτούν όλοι δύο μόνο πράγματα: (α) Τι θα γίνει με την Eldorado Gold και (β) Πότε θα ξεκινήσει το Ελληνικό.

– Η ειλικρινής δήλωση του υπουργού, τεκμηριώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο πώς εκβιάζεται η κυβέρνηση από τα δύο αυτά επενδυτικά σχήματα – έχοντας πεισθεί ανόητα πως δεν θα μπορέσει να προσελκύσει κανέναν ξένο επενδυτή, εάν δεν ολοκληρωθούν.

– Επομένως είναι πρόθυμη να δώσει γη και ύδωρ για να τα καταφέρει, υπογράφοντας όποια σκανδαλώδη σύμβαση της παρουσιάζουν – σημειώνοντας πως πρόκειται για ένα γνωστό τέχνασμα των διεθνών κερδοσκόπων, για να πάρουν σε εξευτελιστικές τιμές και με αποικιοκρατικές συμβάσεις ότι θέλουν, από κυβερνήσεις που είναι με την πλάτη στον τοίχο, όπως η ελληνική.

– Τα σημαντικότερα μέρη της υπό κύρωση σύμβασης ευρίσκονται στο σημείο VII – στη σύσταση δικαιωμάτων επιφανείας.

– Ενώ στο άρθρο 25 του Ν. 3986/2011 τίθεται ως υποχρέωση να γίνεται η σύσταση του δικαιώματος επιφανείας είτε αντί ορισμένου τμήματος, που καταβάλλεται ολόκληρο κατά τη σύσταση ή πιστώνεται ολικά ή μερικά, είτε αντί καταβολής εδαφονομίου, είτε με συνδυασμό των δύο, δεν βλέπουμε καμία τέτοια πρόβλεψη εδώ.

– Αντίθετα, στην παρ. Α.1. του σημείου VII, διαπιστώνουμε πως η επιφάνεια συστήνεται υπέρ του ΤΑΙΠΕΔ από το Ελληνικό Δημόσιο, χωρίς αντάλλαγμα. Γιατί αλήθεια;

– Στην παράγραφο Γ.1.2 του σημείου VII, διαπιστώνουμε αφενός μεν πως ο εκάστοτε επιφανειούχος αποκτά δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης επί των εδαφών του δημοσίου κτήματος, γεγονός που γεννά εύλογες αμφιβολίες για το αν θα επιτρέπεται η ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση των Ελλήνων πολιτών στην περιοχή.

– Ο επενδυτής θα μπορεί ουσιαστικά να κερδίζει μόνο με τις υπενοικιάσεις των χώρων. Το ανωτέρω ακολουθεί τις φωτογραφικές διατάξεις του άρθρου 305 του Ν. 4738/2020 που ψηφίσθηκε με τροπολογία, προφανώς για εξυπηρέτηση τόσο της HELLINIKOΝ GLΟBAL, όσο και του επενδυτικού σχήματος που κέρδισε την άδεια του καζίνο στη ζώνη ανάπτυξης της επένδυσης στο Ελληνικό, στην οποία χωροθετείται και το συγκρότημα του καζίνο.

– Δεν είναι παράλογο να κρίνουμε πως ο εκάστοτε επενδυτής θα χρησιμοποιήσει τους χώρους που νέμεται με επιφάνεια, για να λάβει χρηματοδοτήσεις κοκ. – άρα κανένας δεν είναι σε θέση να γνωρίζει που θα καταλήξουν αυτοί οι χώροι μελλοντικά, εάν τυχόν πτωχεύσουν οι εταιρίες ή απλά δεν αποπληρώνουν τυχόν οφειλές τους.

– Ιδιαίτερα αρνητική και επικίνδυνη για το Δημόσιο κρίνεται η πρόβλεψη της παρ. 6.6 , περί διατήρησης της επιφάνειας – εάν υπάρχουν εμπράγματα δικαιώματα τρίτων επί του δικαιώματος της επιφάνειας όταν αποσβεσθεί.

– Εδώ είναι πολύ πιθανόν να επιβαρυνθεί με απίστευτα βάρη και με υποχρεώσεις το δημόσιο – εάν οι επενδυτές χρεοκοπήσουν ή απλά δεν εξοφλούν τις υποχρεώσεις τους. Στη χειρότερη περίπτωση, θα έχουμε δικαστικές διεκδικήσεις αποζημιώσεων των δανειστών από το Δημόσιο – ενώ στην καλύτερη κατ’ ευφημισμό, θα τους παραχωρηθούν οι εκτάσεις δωρεάν.

– Μαθαίνουμε πως υπάρχει το Κτηματολόγιο Δημοσίων Κτημάτων. Γιατί στην απογραφή δεν εμφανίζεται Μητρώο Παγίων; Tο Ελεγκτικό Συνέδριο έχει αναφέρει πως δεν υπάρχει καταγραφή του τι μεταφέρθηκε στην ΕΤΑΔ – δηλαδή στο Υπερταμείο των ξένων. Τι ακριβώς ισχύει;

– Αναφέρεται πως μεταβιβάζονται στο ΤΑΙΠΕΔ δικαιώματα πλήρους κυριότητας – ενώ συνιστάται δικαίωμα επιφανείας, επί ακινήτων του Μητροπολιτικού Πόλου Αγίου Κοσμά Ελληνικού.

– Το θέμα είναι πως θα λειτουργήσει ο επενδυτής στην έκταση που θα του μεταβιβαστεί ως δικαίωμα επιφανείας για 99 χρόνια – στο 70% του συνόλου δηλαδή και όχι ως πλήρη κυριότητα, όπου χαρακτηρίζει το υπόλοιπο 30%.

– Έχουμε αναφέρει τις αντιρρήσεις για τον τρόπο υπολογισμού του τιμήματος και για το ότι είναι εξαιρετικά χαμηλό. Το διαφυγόν ποσόν των 2 δις € έχει καταγραφεί και από έναν οργανισμό στην έρευνα του για τη βιομηχανία ιδιωτικοποιήσεων στην Ευρώπη. Η έρευνα επικεντρώνεται στο σκάνδαλο των απαιτήσεων των δανειστών για ιδιωτικοποιήσεις, για ξεπούλημα καλύτερα, στις χώρες της κρίσης του 2010.

– Ο νόμος προβλέπει πως για την εισφορά εις είδος, θα πρέπει να γίνει αποτίμηση από 2 ορκωτούς ελεγκτές. Φανταζόμαστε ότι είναι τόσο προβληματική η διάταξη που δεν βρέθηκε κανένας ορκωτός ελεγκτής ή εκτιμητής που να δέχτηκε να βάλει την υπογραφή του.

Προηγούμενο άρθροΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Επόμενο άρθροΒασίλης Βιλιάρδος – Ολομέλεια 18/03/2021