Βασίλης Βιλιάρδος – Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου 02/03/2021

Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Βουλευτής Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στις 02/03/2021, του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων: «Εκσυγχρονισμός, απλοποίηση και αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, ειδικότερες ρυθμίσεις προμηθειών στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας και άλλες διατάξεις για την ανάπτυξη και τις υποδομές».

Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις:

– Η Κομισιόν προέβλεπε το δημόσιο χρέος στο 196% και τελικά διαμορφώθηκε στο 210% – εύλογα, αφού το έλλειμμα μας, όπου έλλειμμα είναι ότι η ζημία για μία επιχείρηση, ήταν μακράν το μεγαλύτερο στην ΕΕ, στο τρομακτικό -15%. Όπως το 2009 που οδηγηθήκαμε στα μνημόνια.

– Για όλα αυτά βαδίζει η Ελλάδα από το κακό στο χειρότερο – κάτι που ασφαλώς δεν μπορεί να χαροποιεί κανέναν Έλληνα. Ελπίζω λοιπόν να συνετισθεί τόσο ο ίδιος ο Υπουργος, όσο και η κυβέρνηση, παύοντας τη σπατάλη – πριν μας επιβληθεί ένα ακόμη πιο αυστηρό μνημόνιο, όπως δυστυχώς φαίνεται πολύ πιθανόν.

– Δεν θα αναφερθούμε στο Ελληνικό που μάλλον έπεσε θύμα της πανδημίας και του καζίνου της ΤΕΡΝΑ εκεί, που επηρεάζεται από τα οικονομικά προβλήματα της Mohegan Sun – αλλά μόνο στην ΕΒΖ που είχε επιδειχθεί αλαζονεία, με ισχυρισμούς πως θα λύνονταν τα προβλήματα της και τελικά τα τεύτλα σάπισαν στα χωράφια, χωρίς να διατεθούν ούτε για ζωοτροφές.

– Με το άρθρο 57 υιοθετείται ο πιστοποιημένος ιδιωτικός φορέας επίβλεψης που θα προτείνεται μάλιστα από τους ίδιους τους αναδόχους και θα πληρώνεται από αυτούς – γεγονός που σημαίνει πως ο ελέγχον θα πληρώνεται από τον ελεγχόμενο, όπως συνέβαινε με τα CDO’s και με τις εταιρίες αξιολόγησης που προκάλεσαν τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2008. Πως διασφαλίζεται ότι οι συγκεκριμένοι θα προτάσσουν το δημόσιο συμφέρον;

– Στο άρθρο 59, η ουσιαστική τροποποίηση που επέρχεται αφορά την παρ. 2 και την εξουσία που έχει πλέον ο εργολάβος/ανάδοχος του έργου να προτείνει τροποποιήσεις των μελετών – ακόμη και με σημαντική αύξηση του κόστους των έργων, αφού δεν αναφέρουν οι διατάξεις πλαφόν τυχόν αύξησης στους προϋπολογισμούς. Εκτός αυτού, θα αποζημιώνεται για τις εργασίες που τυχόν πραγματοποίησε μέχρι τότε, εάν αρνηθεί ο δημόσιος φορέας να συμφωνήσει με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις.

– Στο άρθρο 88 και στις νέες παρ. 7-9 που δεν υπήρχαν κατά τη διαβούλευση, αλλά προστέθηκαν τώρα, διαπιστώνουμε πως προωθείται ύπουλα και πολύ έντονα η χρησιμοποίηση του θεσμού της διαιτησίας στην επίλυση των διαφορών. Το ίδιο γίνεται και σε άλλα άρθρα.

– Στα άρθρα 89, 90, 91,94,95 έχουμε πολύ σοβαρές επιφυλάξεις, μεταξύ άλλων όσον αφορά τους ιδιωτικούς φορείς επίβλεψης – κυρίως επειδή ο αρμόδιος υπουργός θα καθορίζει όλα τα σημαντικά ζητήματα που τους αφορούν, οπότε θα υπάρχει πλήρης αδιαφάνεια.

– Θετικό το ξύπνημα από την χειμερία νάρκη λόγω κακής επιλογής ή αντίληψης στην προστασία από την Γερμανία και το Διεθνές Δίκαιο και όταν παραμελήσαμε τους εξοπλισμούς. Η απάθεια στέλνει το λάθος μήνυμα σε φίλους και εχθρούς και δεν αρμόζει στους Έλληνες.

– Έχουμε επιφυλάξεις κυρίως με την ελαστικοποίηση του καθεστώτος εγγυήσεων και έκπτωση στο Κεφάλαιο Γ στα άρθρα 167-176.

– Στο άρθρο 149 κατ’αρχάς επικροτούμε την επαναδραστηριοποίηση της αμυντικής βιομηχανίας που έχει και αναπτυξιακή παράμετρο. Να σημειώσουμε ότι εκτός από την κρατική αμυντική βιομηχανία υπάρχει και μια ανθηρή ιδιωτική που σε μεγάλο βαθμό είναι εξαγωγική.

– Εκτός των εξοπλισμών όλες οι λοιπές προμήθειες σε αναλώσιμα πιστεύουμε ότι πρέπει να προέρχονται από την εγχώρια αγορά.

– Για τα άρθρα 181-187 όπως είπαμε το βασικό είναι να βρεθούν τα χρήματα για να μπορέσει η Αναπτυξιακή Τράπεζα να λειτουργήσει προς όφελος την οικονομίας και όχι για να συντηρεί κάποιους διορισμούς της κυβέρνησης.

– Είμαστε εναντίον της συμμετοχής του ΤΕΕ σε συμβάσεις έργων.

– Δεν μπορούμε να είμαστε υπέρ και των Δ κεφαλαίου με τα πειθαρχικά πόσο μάλλον όταν έχουν επιμέρους ατέλειες.

– Για το άρθρο 211 και τα ΑμεΑ θέμα που είμαστε ευαίσθητοι είναι ένα, μακροσκελές άρθρο με πολλές πολεοδομικές λεπτομέρειες που δεν μπορούμε να κρίνουμε. Αυτό που θα θέλουμε να σημειώσουμε όμως είναι ότι για την εφαρμογή του και την δημιουργία προσβάσεων θα πρέπει να δίνεται κάποιο είδος κρατικής επιδότησης ίσως μέσω των πακέτων της ΕΕ (NGenEU/ΕΣΠΑ) για ενσωμάτωση. Θα βοηθούσε και την οικονομία.

– Το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει καμιά σχέση με την Εγνατία η οποία ανήκει στο Δημόσιο.

– Το άρθρο 219 αναφέρθηκε ευρέως από τους φορείς. Είναι εντελώς απαράδεκτη η επιλεκτική οικολογία της κυβέρνησης. Άν είναι δυνατόν να μιλάμε για καθορισμό υπο-περιοχής προστασίας στις περιπτώσεις ήπιων αναπτυξιακών έργων. Για ποιο λόγο προωθείται η ρύθμιση; Για ξενοδοχεία εν μέσω πανδημίας; Για την Eldorado Gold και τις Σκουρίες; Για ανεμογεννήτριες; Για την επικίνδυνα εισαγόμενης τεχνολογίας ΑΠΕ που δεν εξασφαλίζουν την ενεργειακή ασφάλεια, δεν ανακυκλώνονται και καταστρέφουν το περιβάλλον;

Προηγούμενο άρθροΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ
Επόμενο άρθροΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ – ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΑ ΒΑΡΕΑ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΖΗΤΑ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ