Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στις 07/11/2022, με θέμα ημερήσιας διάταξης:
Επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Κύρωση της από 30.3.2022 Συμφωνίας Τροποποίησης της από 30.7.2018 Σύμβασης Παραχώρησης του έργου «Ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου Πεδίου» που κυρώθηκε με τον ν. 4574/2018, μεταξύ της εταιρείας «ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ» και της εταιρείας «ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», καθώς και του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «ΕΤΒΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και της εταιρείας «ΓΚΟΛΝΤΑΙΡ ΚΑΡΓΚΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ LOGISTICS ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ»».
– Ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει για το παρόν έργο τη μελέτη, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση, όπου έχει αναφερθεί πως ο προϋπολογισμός της επένδυσης υπερβαίνει τα 180 εκατομμύρια και τους 9.000 εργαζόμενους.
– Εντούτοις, η επενδυτική δέσμευση είναι για πολύ λιγότερα, ενώ έχει δηλωθεί από την ΓΚΟΛΝΤΑΙΡ πως υπάρχει ενδιαφέρον από εταιρείες να εκμεταλλευτούν τα ακίνητα. Σημαίνει πώς θα λειτουργήσει ως επιχειρηματικό πάρκο ο παραχωρησιούχος αφού το υπεκμισθώσει σε άλλες εταιρείες;
– Οφείλει πάντως να σημειωθεί εδώ, πως η παραχωρησιούχος εταιρεία, η Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο ΘΕΚ Α.Ε. έχει ήδη ιδρυθεί από τις 23/7/18, με μετόχους την Gold Air με 20% και την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ με 80% ενώ έχει καταβάλει το 1.000.000 εκατομμύριο που ήταν αναγκαίο αρχικό κεφάλαιο από τη σύμβαση, συν ένα επιπλέον κεφάλαιο, που συνολικά ανερχόταν στις 31/12/20, στα δεκαέξι εκατομμύρια, τετρακόσια έξι χιλιάδες, εννέα ευρώ. Γιατί καταβλήθηκαν τα επιπλέον ποσά; Πάντως, έως το 2021 δεν είχε έσοδα αλλά μόνο έξοδα για το γραφείο διοίκησης, εγγράφοντας τελικά ζημίες που το 2021 ήταν ύψους 108.997 ευρώ.
– Με την παρούσα σύμβαση, υπενθυμίζοντας πως η επαναδιαπραγμάτευση του Θριασίου υπήρχε στο πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας, αυξάνεται το τίμημα όσον αφορά την αρχική καταβολή και ετήσια, ενώ μειώνεται η περίοδος, όταν ο κ. Καραμανλής ισχυρίζεται πως κατάφερε να διπλασιάσει το αντίτιμο για το ελληνικό δημόσιο ως εξής:
– Πρώτον, το εφάπαξ αντίτιμο αυξήθηκε από τα 10 εκατομμύρια στα 20 εκατομμύρια, λέγοντας πως αρχικά, το ποσόν είχε τεθεί στα 20 εκατομμύρια, αλλά μειώθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ. Εάν ισχύει, γιατί μειώθηκε αλήθεια; Είχε κάποιο λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ να τον μειώσει;
– Δεύτερον, η ετήσια πληρωμή αυξήθηκε από 2,51% σε 5% και τρίτον, το εγγυημένο ετήσιο αντάλλαγμα αυξήθηκε από 350.000 ευρώ σε 700.000. Λέγεται πάντως, πως αυτές τις παρεμβάσεις τις ζήτησε η GG COM, με την έννοια της αύξησης του τιμήματος στα 62 εκατομμύρια, τη μείωση της διάρκειας της σύμβασης στα 37 χρόνια και με την προϋπόθεση επένδυσης περίπου 160 εκατομμυρίων. Ισχύει, ή μήπως πρόκειται απλά για δύο δόσεις;
– Υποψιάζεται κανείς, πως «παίζει» με τη δημόσια περιουσία μας στο Υπερταμείο, εις βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων
– Πρώτον, τι προβλέπεται για τα κτίρια του ΟΣΕ Κ1 και Κ2; Θα τα χρησιμοποιήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή θα δοθούν κι αυτά στον παραχωρησιούχο; Αυτά είναι που ήθελε COSCO;
Ανήκουν λογιστικά στον Ο.Σ.Ε.;Εάν ναι, με τη τιμή, σε ποια αξία;
– Δεύτερον, έχουν γίνει ή θα γίνουν περιβαλλοντικές μελέτες για την επιβάρυνση της περιοχής από τις εκπομπές, από τα απόβλητα και από την κίνηση; Εάν δεν έχουν γίνει, γιατί δεν έχουν γίνει;
– Τρίτον, οι κατασκευαστικές άδειες έπονται της υπογραφής και έναρξης της Σύμβασης. Υπάρχει πιθανότητα να εμποδιστούν παρά το ότι υπάρχει χωροταξικό πλαίσιο και σφιχτές προθεσμίες έγκρισης, οπότε να διακινδυνεύσουν τελικά οι πληρωμές ή και ολόκληρο το εγχείρημα;