Βασίλης Βιλιάρδος, Βουλευτής Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης, κατά την ακρόαση φορέων στη συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στις 23/11/2020, σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών:
«Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» .
Ακρόαση Φορέων
Τεθήκαν τα εξής ερωτήματα:
– Οι περισσότεροι φορείς ανάφεραν ότι δεν έγινε διάλογος.
– Ποιος είναι ο δήθεν επιβεβλημένος διαχωρισμός την εποπτείας και λειτουργίας;
– Γιατί να γίνει με την σύσταση μία νέας αρχής νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου και όχι της ΥΠΑ που είναι ήδη πιστοποιημένη;
– Τι προβλήματα θα δημιουργήσει η μετατροπή της ΥΠΑ σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου; Δεν θα μπορούσε να διατηρηθεί ως Δημόσια Υπηρεσία όπως αναφερότανε στον αρχικό νόμο του 2016;
– Καλύπτονται οι ανάγκες της ΑΠΑ από τους 146 επιθεωρητές που θα έχει στην διάθεσή της;
– Έχουν μεταφερθεί οι ελεγκτέες της ΥΠΑ στην Fraport και έχουν αποχωρήσει όλες οι άλλες υπηρεσίες της ΥΠΑ από τα 14 αεροδρόμια;
– Τι συμβαίνει με τα στρατιωτικά αεροδρόμια;
– Έχει προχωρήσει η Fraport σε προσλήψεις για να αντικαταστήσει το απαιτούμενο προσωπικό εάν αποχωρήσει η ΥΠΑ από τα 14 αεροδρόμια;
– Θα φτάνουν τα έσοδα για να καλύπτουν τα έξοδα για την λειτουργία της ΑΠΑ και ΥΠΑ;
– Πως μπορεί να ελεγχθεί αν η Fraport κάνει τριγωνικές συναλλαγές ή και αισχροκέρδεια;