Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Βουλευτής Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στις 25/01/2021, του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής: «Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο, διατάξεις για συμμόρφωση με υποχρεώσεις διεθνούς ναυσιπλοΐας και την αναβάθμιση Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. και ειδικές ρυθμίσεις για την ψηφιοποίηση και εν γένει ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας στη μετά-COVID εποχή».
Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις:
– Κάνει εντύπωση η ελαφρότητα με την οποία αντιμετωπίζει ο Υπουργός την χρηματοδότηση του νομοσχεδίου.
– Φαίνεται ότι η Κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική της περιόδου 2004-2009 πού υπερχρέωσε την Ελλάδα.
– Το άρθρο 22 έχει στη ουσία στόχο να καταργήσει την υπηρεσία πλοήγησης για να μειώσει τα έξοδα σε κάποιους εφοπλιστές και στην COSCO. Διακινδυνεύεται η ασφάλεια στα λιμάνια για να εξυπηρετηθούν κάποια μεγάλα συμφέροντα.
– Τα παραδοσιακά σκάφη αποτελούν μέρος της πολιτισμικής μας παράδοσής και πρέπει να προστατευτούν.
– Δεν πρέπει να περιμένουμε από την Ευρώπη να διαφυλάξει τα σύνορα μας.
– Με τις διατάξεις του ν/σ, ζητείται να απολέσει έμψυχο δυναμικό το Ελληνικό Λιμενικό για να διευκολυνθεί το Ευρωπαϊκό.
– Εάν δεν προσέφεραν προσωπικό οι Ευρωπαίοι, ας προσέφεραν τουλάχιστον εξοπλισμό και χρήματα.
– Οι Ευρωπαϊκή Ένωση έδωσε για σκάφη στην Τουρκία 20 εκ ευρώ μόνο το 2017.