Βασίλης Βιλιάρδος – Ολομέλεια 05/04/2022

Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Βουλευτής Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής στις 05/04/2022, του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Σύσταση εταιρειών μέσω των Υπηρεσιών Μιας Στάσης (Υ.Μ.Σ.) και τήρηση του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (Γ.Ε.ΜΗ.) – Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για την τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1132, όσον αφορά τη χρήση ψηφιακών εργαλείων και διαδικασιών στον τομέα του εταιρικού δικαίου (L 186)».

Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις :

– Το σημερινό νομοσχέδιο περιλαμβάνει την ενσωμάτωση δύο Οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου στο Πρώτο Μέρος έχουμε της Οδηγίας 1151 του 2019 για την Υπηρεσία Μίας Στάσης, ενώ στο Δεύτερο Μέρος την ενσωμάτωση της 1132 του 2017 για τα ΓΕΜΗ και την κωδικοποίηση προηγούμενων διατάξεων.

– Ξεκινώντας από την πρώτη, η σύσταση εταιρείας με μια στάση έχει ήδη θεσμοθετηθεί με τον ν. 4072 του 2012, χωρίς ασφαλώς να έχει επιτευχθεί κάτι, αφού το πρόβλημα δεν είναι η νομοθεσία, αλλά η οικονομία. Άλλωστε, όταν υπάρχει αντικείμενο και επιχειρησιακό ενδιαφέρον οι επενδυτές πιέζουν όσον αφορά τις διαδικασίες, όπως στο ξεπούλημα των αεροδρομίων μας στη Fraport, του Ελληνικού, της Eldorado Gold κ.λπ..

– Όσον αφορά τώρα τα ΓΕΜΗ, η νομοθεσία για την κωδικοποίηση της λειτουργίας τους είχε δρομολογηθεί με τον πρώτο αναπτυξιακό νόμο της Νέας Δημοκρατίας, με τον τίτλο «Επενδύω στην Ελλάδα». Ποιες ήταν αλήθεια οι επενδύσεις τελικά; Τα Data centers, η αντιπαροχή στο Ελληνικό που έχει βαλτώσει, τουλάχιστον όσον αφορά το καζίνο, και οι επιδοτούμενες ΑΠΕ; Δεν θα ήταν καλύτερα να αναφέρει ο Υπουργός ποιες επιχειρήσεις εγκατέλειψαν την Ελλάδα και να αναζητηθούν σε αυτές οι αιτίες, αντί μόνο εκείνες που ήρθαν με τα ειδικά προνόμια που τους παρέχει;

– Πρόκειται πάντως γενικά για ένα τεχνικό νομοσχέδιο με πολλά λάθη, ασάφειες και παραλείψεις, χωρίς κοστολόγηση από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, οπότε ο λόγος που δεν θα το ψηφίσουμε είναι το ότι θα πρέπει να αποσυρθεί, να διορθωθεί και να κατατεθεί ξανά.

– Στο άρθρο 8 δεν αναφέρεται ρητά από ποιον ελέγχονται οι ΜΚΟ, ενώ θα έπρεπε από το Υπουργείο, δηλαδή να απαιτείται προηγούμενη έγκριση από δημόσια Αρχή.

– Στο άρθρο 9 για τη διαδικασία σύστασης επιχείρησης με Υπηρεσίες Μίας Στάσης δεν διευκρινίζεται εάν προβλέπεται άδεια διαμονής και εργασίας για τους συμμετέχοντες.

– Αρνητικό είναι το γεγονός ότι δεν καθορίζεται ρητά από τον νόμο το ύψος των τελών για τη σύσταση αλλά με υπουργικές αποφάσεις, κάτι που είναι σημαντικό, μεταξύ άλλων επειδή έτσι δεν μπορεί να ποσοτικοποιηθεί από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

– Στο άρθρο 17 είπαμε πως είναι εύλογη η υποχρέωση δημοσιότητας, αρκεί να τηρείται. Για παράδειγμα, εμείς προσπαθήσαμε να βρούμε τις οικονομικές καταστάσεις της ΛΑΡΚΟ μετά το 2016, επειδή προωθείται το ξεπούλημά της και δεν έχουν δημοσιοποιηθεί, ενώ το ίδιο συνέβη με τα δεκατέσσερα αεροδρόμια της FRAPORT, όπου κανένας δεν γνωρίζει πόσο κερδοφόρα ήταν πριν το ξεπούλημά τους.

– Στην παράγραφο 1β το τέλος καταχώρισης στο ΓΕΜΗ θα πρέπει να καθορίζεται κατά τη δική μας άποψη ανάλογα με τον τζίρο, δηλαδή να μην είναι ενιαίο για όλους τους υπόχρεους, όπως αναγράφεται. Εάν όχι, τουλάχιστον να υπάρχει κάποιο χαμηλό τέλος για μικρές, νεοσύστατες και νεοφυείς επιχειρήσεις, για startups, ή να υπάρχει απαλλαγή για τις νέες εταιρείες ανέργων.
η χώρα μας είναι αντιμέτωπη με πολλά προβλήματα, όπως είναι η μειωμένη παραγωγικότητα της εργασίας λόγω της ανυπαρξίας επενδύσεων, η ενεργειακή της εξάρτηση, οι αρνητικές καθαρές επενδύσεις παγίου κεφαλαίου, το τεράστιο κόστος ενέργειας εξαιτίας κυρίως της βίαιης απολιγνιτοποίησης και της αισχροκέρδειας, του πάρτι αισχροκέρδειας που γίνεται στο Χρηματιστήριο που ίδρυσε ο κ . Χατζηδάκης, το θηριώδες δημόσιο χρέος, το τεράστιο «κόκκινο» ιδιωτικό, τα δίδυμα ελλείμματα και ούτω καθεξής.

– Το «νούμερο 1», πρόβλημα των Ελλήνων σήμερα είναι η ακρίβεια, η οποία έχει την υπογραφή του κ. Μητσοτάκη δεν είναι καν εισαγόμενη, όπως συνήθως λέγεται, όπως έχουμε επίσης τεκμηριώσει πολλές φορές, ενώ παρά τις συνεχείς εξαγγελίες της Κυβέρνησης δεν έχει αλλάξει ακόμη το αποτυχημένο οικονομικό μας μοντέλο, αυτό που μας χρεοκόπησε.

– Θα υπάρξει επισιτιστική κρίση αφού οι τιμές των αγροτικών εφοδίων έχουν εκτοξευθεί στα ύψη, ενώ οι επενδύσεις στον πρωτογενή τομέα μειώθηκαν το 2000 ξανά κατά 13,8%.

– Αντί λοιπόν να ασχολούμαστε με τέτοιου είδους νομοσχέδια, θα έπρεπε να αναζητούνται λύσεις σε όλα τα παραπάνω προβλήματα, τα οποία θα επιδεινωθούν από τον πόλεμο στην Ουκρανία, όπου βιαστήκαμε χωρίς λόγο να στείλουμε όπλα και να επιβάλουμε κυρώσεις. Οπότε θα υποστούμε δυστυχώς τα αντίποινα. Δεν θα τα υποστεί η Κυβέρνηση αλλά οι Έλληνες πολίτες, όλοι εμείς.

Προηγούμενο άρθροΑναστασία Αικατερίνη Αλεξοπούλου – Ειδική μόνιμη επιτροπή ισότητας, νεολαίας και δικαιωμάτων του ανθρώπου 05/04/2022
Επόμενο άρθροΘέμα: Κακοτεχνίες στον δρόμο Αγίων Αναργύρων-Αγίου Γεωργίου του Δήμου Κιλελέρ της Λάρισας