Βασίλης Βιλιάρδος – Ολομέλεια 05/05/2022

Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Βουλευτής Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής στις 05/05/2022, των σχεδίων νόμων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών:
Α. «Κύρωση της Συμφωνίας Αεροπορικών Υπηρεσιών μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Χιλής».
Β. «Κύρωση της Συμφωνίας Αεροπορικών Μεταφορών μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Αραβικής Δημοκρατίας της Αιγύπτου».
Γ. «Κύρωση της Αεροπορικής Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας».

Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις :

– Η χώρα μας αντιμετωπίζει σήμερα τεράστια προβλήματα όσον αφορά την ενέργεια λόγω των λαθών της Κυβέρνησης στα ζητήματα της βίαιης απολιγνιτοποίησης και του ενεργειακού χρηματιστηρίου, την εκτόξευση του εναρμονισμένου δείκτη τιμών καταναλωτή στο 9,4% που μας προϊδεάζει για την άνοδο του εθνικού δείκτη τον ίδιο μήνα άνω του 10%, τα επιτόκια δανεισμού με το δεκαετές στο 3,39% χθες κοκ.

– Όλα αυτά τα προβλήματα δεν λύνονται με διαγγέλματα τα οποία έχουν χάσει πλέον τη σημασία τους όταν γίνονται τόσο συχνά, προφανώς για κομματικούς λόγους όταν συμβαδίζουν με την πτώση των ποσοστών της Κυβέρνησης κάθε φορά.

– Λύνονται με σωστά μέτρα, όπως είναι για παράδειγμα η μείωση του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας στα είδη πρώτης ανάγκης, στα καύσιμα και στα αγροτικά εφόδια, όπου η Κυβέρνηση αισχροκερδεί στις αυξημένες τιμές, χωρίς δημοσιονομικό κόστος. Πάντα αυτά που προτείνουμε είναι χωρίς δημοσιονομικό κόστος.

– Επίσης, με τη καταπολέμηση του ενεργειακού καρτέλ που κερδοσκοπεί μέσω του χρηματιστηρίου ενέργειας ξανά χωρίς δημοσιονομικό κόστος, όπου η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα που οι συναλλαγές ενέργειας περνούν κατά 100% από το Χρηματιστήριο όταν στην Πολωνία μόλις το 1%. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, πως η Πολωνία έχει σταθερά τις χαμηλότερες τιμές ηλεκτρισμού σε ολόκληρη την Ευρώπη ενώ η Ελλάδα είναι επίσης σταθερά η θλιβερή πρωταθλήτρια.

– Ειδικά όσον αφορά τα επιτόκια δανεισμού είναι φανερό πώς δεν πρόκειται να διατηρηθούν για πολύ κάτω από τον πληθωρισμό ενώ ένας ακόμη σημαντικός κίνδυνος είναι η υποτίμηση του ευρώ στο 1,06 πρόσφατα σε σχέση με το δολάριο, αφού υποδαυλίζει με τη σειρά του τον πληθωρισμό.

– Είναι, επίσης, φανερό πώς η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα αναγκαστεί να αυξήσει τα βασικά της επιτόκια, τον ρυθμό ανάπτυξης, την αποπληρωμή χρεών κοκ, σε μια εποχή που η ακρίβεια μειώνει κατακόρυφα τα πραγματικά εισοδήματα των Ελλήνων και την κερδοφορία των επιχειρήσεων ειδικά των τουριστικών που έχουν προπωλήσει πακέτα σε φθηνές τιμές. Δεν φτάνει να έχουμε υψηλό ρυθμό αφίξεων, πρέπει να έχουμε και κέρδη.

– Όλα αυτά είναι καταστροφικά για μια χώρα που έχει σπαταλήσει σχεδόν 44 δισεκατομμύρια ευρώ με δανεικά για τα αχρείαστα lockdowns οπότε δεν έχει τη δυνατότητα σήμερα να στηρίξει σωστά, όπως οφείλει, ενώ η κυβερνητική αποτυχία συμπληρώνεται με τα ελλείμματα που έχει προκαλέσει στην ελληνική οικονομία ύψους 16,8 δισεκατομμύρια το 2020 και 13,6 δισεκατομμύρια το 2021, αυξάνοντας αντίστοιχα το δημόσιο χρέος.

– Δεν κατανοούμε την προτεραιότητα συζήτησης των σημερινών συμβάσεων ειδικά με την Αίγυπτο, τη Σαουδική Αραβία, όπου έχουμε απευθείας πτήσεις, τουρισμού και εμπορικές σχέσεις από πολλά χρόνια πριν, πόσο μάλλον όταν στις αιτιολογικές εκθέσεις αναφέρεται γενικόλογα η προώθηση των τουριστικών και εμπορευματικών κινήσεων, όπως ακριβώς στο άλλο πακέτο των συμβάσεων αεροπορικών υπηρεσιών με τη Ρουάντα, την Κένυα, τον Μαυρίκιο, την Ινδία και τη Μαλαισία που ψηφίστηκαν προηγουμένως.

– Εάν πάντως υπήρχε κάποια λογική, τότε η Κυβέρνηση θα έπρεπε να φέρει τις συμβάσεις με τη Σαουδική Αραβία και με την Αίγυπτο πριν από τις υπόλοιπες και σίγουρα πριν το ξεκίνημα της τουριστικής περιόδου, αφού πρόκειται για μεγάλες οικονομίες με τις οποίες έχουμε ήδη σχέσεις στο εμπόριο και στον τουρισμό.

– Εδώ πρόκειται, μάλλον, για απορρύθμιση, για κάτι δηλαδή σαν το χρηματιστήριο ενέργειας του κ. Χατζηδάκη, που είχε υποσχεθεί πως θα μειώσει τις τιμές του ηλεκτρικού με τη βοήθεια της ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, μίας ΡΑΕ που δεν έχει βρει τα υπερκέρδη του ενεργειακού καρτέλ τα οποία ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας υπολογίζει για το 2022, για τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα 200 δισεκατομμύρια ευρώ.

– Με τις αεροπορικές συμβάσεις, βέβαια, δεν είναι μόνο το κόστος που πρέπει να μας ενδιαφέρει, αλλά επιπλέον η ασφάλεια του κοινού και η εθνική μας ασφάλεια.

– Γενικότερα, θέσαμε αρκετές ερωτήσεις στην Επιτροπή για όλες τις συμβάσεις, χωρίς -ως συνήθως- να πάρουμε καμία απάντηση.

– Θεωρούμε υποχρέωσή μας να αναφερθούμε σε μία ακόμη μεγάλη και θλιβερή αποτυχία της Κυβέρνησης, στην κατακόρυφη πτώση της χώρας μας όσον αφορά τον δείκτη ελευθερίας του Τύπου. Βυθιστήκαμε πλέον κατά τριάντα οκτώ ολόκληρες θέσεις μέσα σε έναν χρόνο στη θέση 108 σε σύνολο εκατόν ογδόντα χωρών.

Προηγούμενο άρθροΚυριάκος Βελόπουλος – Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του Super TV Κόρινθος 04/05/2022
Επόμενο άρθροΚυριάκος Βελόπουλος – Παρέμβαση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας 05/05/2022