Βασίλης Βιλιάρδος – Ολομέλεια 21/12/2022

Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Βουλευτής Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής στις 21/12/2022, του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας «Ολοκληρωμένο Σύστημα Παροχής Ανακουφιστικής Φροντίδας – Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις».

Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις :

– Δεν μπορούμε, όμως, να μην επισημάνουμε πως η οικονομική διαχείριση της πανδημίας ήταν καταστροφική εκ μέρους της Κυβέρνησης, αφού σπατάλησε περί τα 43 δισεκατομμύρια με δανεικά για τα αχρείαστα lockdowns, σε αντίθεση με άλλες χώρες, όπως η Σουηδία και η Ελβετία. Εκτός αυτού, βύθισε την οικονομία μας σε μια θηριώδη ύφεση, της τάξης του 9%, με αποτέλεσμα να εκτοξευθούν στα ύψη τα δίδυμα ελλείμματα και τα δίδυμα χρέη μας, τα οποία θα πληρώσουμε πανάκριβα εμείς, τα παιδιά μας και τα παιδιά των παιδιών τους.

– Η νοσηλευτική δε διαχείριση της πανδημίας ήταν εξίσου καταστροφική, με σχεδόν διπλούς θανάτους από τη Σουηδία και τριπλούς από την Ελβετία, χωρίς να υπολογίσουμε καν την υπερβάλλουσα θνησιμότητα.

– Η Κυβέρνηση συμπεριέλαβε στο σημερινό νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας μια συμπληρωματική σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών, με σημαντικότατο κόστος για το Δημόσιο, η οποία αφορά στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης. Το ίδιο ακριβώς έκανε πέρυσι, όπου ξανά στο τελευταίο νομοσχέδιο του έτους, επίσης του Υπουργείο Υγείας, του ν. 4876/2021, συμπεριέλαβε το άρθρο 82, τη σύμβαση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, μετά τη διάλυση των εργολαβιών του ΣΥΡΙΖΑ και την παραχώρηση του έργου στην κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού, της ΤΕΡΝΑ και άλλων.

Επιστρέφοντας στο Καστέλλι, η πρώτη μας απορία είναι εάν έχει περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο η συμπληρωματική σύμβαση, όπως η αρχική, ελπίζοντας να έχει συμβεί δεν απάντησε ο Υπουργός αφού, διαφορετικά, δεν έχει κανένα νόημα η συζήτησή μας.

– Ελπίζουμε, επίσης, να μην ισχύει το ότι η Κυβέρνηση σχεδιάζει να παρακάμψει το Ελεγκτικό Συνέδριο και να προωθήσει τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης μέσω της Ειδικής Επιτροπής που έχει συσταθεί στο Υπουργείο Οικονομικών, θυμίζοντας πως για τις απαράδεκτες απευθείας αναθέσεις της, ύψους άνω των 8,5 δισεκατομμυρίων έχει ξεκινήσει έρευνα η Ευρωπαϊκή Ένωση.

– Εμείς έχουμε υποβάλλει ερώτηση για το Αεροδρόμιο του Καστελλίου ήδη από τις αρχές του 2020. Δεν αποτελεί απλά ένα νέο έργο, αλλά τη μεταφορά και το ξεπούλημα του Αεροδρομίου του Ηρακλείου, το οποίο είναι το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας μας. Πρόκειται για μια ιδιωτικοποίηση δηλαδή από την πίσω πόρτα, όπου προβλέπουμε πως τελικά και αυτή θα κοστίσει πανάκριβα στους Έλληνες!

– Εδώ ρωτήσαμε τον Υπουργό γιατί θα πρέπει να δοθούν ακόμη 105 εκατομμύρια ευρώ, αφού στο άρθρο 6 της σύμβασης του ΣΥΡΙΖΑ ο κατασκευαστής είχε δηλώσει πως γνώριζε όλες τις λεπτομέρειες και τους κινδύνους; Τι άλλαξε λοιπόν δηλαδή από τότε χωρίς να πάρουμε καμία απάντηση, εκτός από το κόστος των απαλλοτριώσεων, που σε αυτό παρέμεινε; Εκτός αυτού, ρωτήσαμε γιατί αλλάζει τον σχεδιασμό ο ανεξάρτητος μηχανικός. Ρωτήσαμε δηλαδή εάν θεωρεί η Κυβέρνηση πως ολόκληρος ο σχεδιασμός του Δημοσίου είναι για τα σκουπίδια, οπότε οι ανεξάρτητοι ιδιώτες θα κυβερνούν πλέον την Ελλάδα! Ούτε εδώ πήραμε απάντηση.

– Ρωτήσαμε επιπλέον πόσο ανεξάρτητος μπορεί να είναι ένας μηχανικός που, με βάση την αρχική σύμβαση, είναι η εταιρεία «Hill International» με έδρα τον φορολογικό παράδεισο της Ολλανδίας και η Hill Engineering», δύο θυγατρικές δηλαδή της ίδιας εταιρείας, πόσω μάλλον όταν την προσλαμβάνουν και την πληρώνουν οι παραχωρησιούχοι, σύμφωνα με την παράγραφο 17 της αρχικής σύμβασης.

– Στο άρθρο 79 δίνονται παρατάσεις για νόμους του 2004, πριν από τα μνημόνια, πολύ πριν. Δεν είναι αλήθεια κωμικοτραγικό όσον αφορά όλες τις κυβερνήσεις έκτοτε; Το άρθρο 83 έχει σχέση με το καταστροφικό θέμα του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, που θα πρέπει να καταργηθεί άμεσα, όπως έχουμε ζητήσει πάρα πολλές φορές. Βέβαια έχει εκ των πραγμάτων καταργηθεί, αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε πλαφόν 180 ευρώ τη μεγαβατώρα. Αξίζει πάντως να επισημάνουμε την πολυπλοκότητα του τρόπου υπολογισμού που προτείνετε εδώ στο νομοσχέδιο. Ο σκοπός δηλαδή είναι να μην καταλαβαίνουν τελικά οι πολίτες τι ακριβώς συμβαίνει και να μπορεί να αισχροκερδεί άνετα το καρτέλ της ενέργειας. Εκτός αυτού, στηρίζεται σε δείκτες, όπως o δείκτης DTF, οι οποίοι μπορεί να χειραγωγούνται χωρίς να το αντιλαμβάνεται απολύτως κανένας, συμβαίνει πολύ συχνά.

– Σε σχέση με το άρθρο 84, όπως διαπιστώσαμε από τον προϋπολογισμό, το Πράσινο Ταμείο σπαταλήθηκε για να χρηματοδοτηθούν τα επιδόματα του καρτέλ της ενέργειας, όχι των καταναλωτών. Με το παρόν, το σκάνδαλο συνεχίζεται, αφού μετατίθεται στον Ειδικό Λογαριασμό «ΑΠΕ & ΣΗΘΥΑ» για να συνεχίσει η χρηματοδότηση.
Ειδικά όσον αφορά το άρθρο 88, η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι το αποτέλεσμα του προβληματικού νόμου του κ. Χατζηδάκη, όπως όλα του κ. Χατζηδάκη.

Προηγούμενο άρθροΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ – Η ΠΩΛΗΣΗ ΠΥΡΗΝΙΚΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΠΑ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΣΥΝΙΣΤΑ ΕΧΘΡΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Επόμενο άρθροΘέμα: Έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος