Βασίλης Βιλιάρδος – Ολομέλεια 24/11/2022

Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής στις 24/11/2022, του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων : «Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις».

Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις:

– Ο βασικός σκοπός του φαίνεται να είναι η παροχή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης στους χαμηλοσυνταξιούχους, καθώς επίσης στους δικαιούχους του ελαχίστου εγγυημένου εισοδήματος, του επιδόματος ανασφάλιστων υπερηλίκων και του επιδόματος τέκνου. Ψίχουλα, ουσιαστικά, λόγω και έναντι του πληθωρισμού που καλπάζει.

– Άνοδος των τιμών που υπολογίζεται σήμερα, από την Έκθεση του Προϋπολογισμού, σε ετήσια βάση στο 9,9% το 2002, για τον εθνικό δείκτη τιμών καταναλωτή, ενώ προβλέπεται στο 5% το 2023, δεν αντανακλά την αύξηση του κόστους διαβίωσης των συνταξιούχων και των ευάλωτων ομάδων, αφού βασίζεται σε ένα ευρύτερο καλάθι προϊόντων και όχι σε αυτά που χρησιμοποιούν συνήθως οι ασθενέστεροι, στα βασικά τους είδη. Με βάση τη Γενική Συνομοσπονδία, δε, η άνοδος των τιμών των προϊόντων για όσους αμείβονται με λιγότερα από 750 ευρώ, φτάνει έως και το 40%, οπότε είναι προφανώς θανατηφόρα.

– Με το σημερινό νομοσχέδιο τώρα, αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού της τη τιμαριθμικής αναπροσαρμογής, αν και όχι σημαντικά.

– Για παράδειγμα, το 2023 η αναπροσαρμογή, με βάση τον προϋπολογισμό του 2023, θα πρέπει να είναι 5,6% συν 9,6% δια δύο, δηλαδή 7,75%. Αυτή θα είναι, αλήθεια, η αύξηση; Εάν ναι, ασφαλώς δεν είναι αρκετή για να καλύψει τις τεράστιες απώλειες των συνταξιούχων, πόσο μάλλον όταν έχουν επιβαρυνθεί με το σύνολο της ανόδου των τιμών του 2022, όπου δεν πήραν καμία αύξηση, καθώς επίσης των πρώτων μηνών το 2023. Είναι κάτι που θεωρούμε εντελώς απαράδεκτο και απίστευτη κοροϊδία των συγκεκριμένων συμπολιτών μας, πολύ περισσότερο λόγω της μείωσης των συντάξεων κατά περίπου 50% από την πολιτική των μνημονίων, ενώ μπορεί μεν να παρέμεινε περίπου στα ίδια πλαίσια η συνταξιοδοτική δαπάνη, αλλά μόνο επειδή αυξήθηκαν οι συνταξιούχοι κατά περίπου 25%.

– Εκτός των άλλων πάντως, μπορεί να δοθεί επίσης στους πρόσφυγες και στους αιτούντες άσυλο, σύμφωνα με τον ορισμό της παρ. 8 του άρθρου 2 του ν. 4430/2016. Δεν θα πει «η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ», γιατί αν δεν ήταν σωστός, θα τον είχε αλλάξει. Δεν πρόκειται για υπερβολή, με δεδομένο ότι οι δαπάνες του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων θα φθάσουν στα 670 εκατομμύρια το 2023; 670 εκατομμύρια.

– Υπάρχουν πολλές αποσπασματικές τροπολογίες στο σχέδιο νόμου, οι οποίες δίνουν την εντύπωση πελατειακών εξυπηρετήσεων της προεκλογικής περιόδου.

– Θεωρούμε μεγάλο λάθος τον τρόπο με τον οποίο η Κυβέρνηση χειρίζεται τον πληθωρισμό, με τη διατήρηση των βασικών φορολογικών συντελεστών, όπως του ΦΠΑ, στα ίδια ύψη, παρά την κατακόρυφη άνοδο των τιμών. Πρέπει να είμαστε η μοναδική χώρα που διατηρεί τον ΦΠΑ σε αυτά τα ύψη.

– Σημειώνουμε, δε, πως η Ελλάδα έχει έναν από τους υψηλότερους ειδικούς φόρους κατανάλωσης. Ήταν στο 2,9% του ΑΕΠ το 2020, όταν ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν στο 1,9% και αν θυμάμαι σωστά στο 1,4% της Πορτογαλίας. Τεράστια διαφορά. Έτσι τροφοδοτείται περαιτέρω ο πληθωρισμός, που είναι συνώνυμος με τους φόρους, με την Κυβέρνηση να προσπαθεί μέσω αυτού να αυξήσει τα φορολογικά έσοδα, να μειώσει τα ελλείμματα και να περιορίσει τη σχέση του δημοσίου χρέους προς το ονομαστικό ΑΕΠ.

– Παράλληλα, εφαρμόζει μια πολιτική χορήγησης επιδομάτων στις πιο αδύναμες εισοδηματικές τάξεις, με προφανή στόχο να βελτιώσει την εκλογική της εικόνα. Αυτός ο τρόπος, όμως, θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός καταστροφικού κύκλου ανόδου των τιμών και επιδοματικής πολιτικής που θα τροφοδοτείται από τα πληθωριστικά έσοδα, κάτι που θα οδηγήσει σταδιακά στη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης, στον περιορισμό των επενδύσεων και τελικά, στην πτώση του πραγματικού ρυθμού ανάπτυξης.

– Η κρίση χρέους που βιώνει η Ελλάδα εδώ και πάνω από μια δεκαετία, λόγω της καταστροφικής πολιτικής των μνημονίων, αλλά και της κακοδιαχείρισης των κυβερνήσεών της, θα εξελιχθεί σε μια κρίση επιβίωσης για τους Έλληνες, η οποία θα εξαθλιώσει τους φτωχότερους και θα εξαϋλώσει, δυστυχώς ένα μεγάλο μέρος της μεσαίας τάξης.

– Με ποια λογική, αλήθεια, δόθηκαν οι εγγυήσεις των 18,7 δισεκατομμυρίων στις τράπεζες, για να πουλήσουν τα «κόκκινα» δάνεια στους ξένους κερδοσκόπους και να πλειστηριάσουν τα σπίτια των Ελλήνων; Γιατί δεν υιοθετήθηκε η δική μας πρόταση από την αρχή για την ίδρυση μιας κρατικής εταιρείας, κατά το παράδειγμα των Ηνωμένων Πολιτειών του 1933 η οποία θα αγόραζε τα «κόκκινα» δάνεια αντί των κερδοσκόπων;

– Κατά τη συζήτηση του Προϋπολογισμού ζητήσαμε να καταργηθεί επιτέλους η απαράδεκτη φορολόγηση με τεκμήρια, που αυξάνεται με τις νέες αντικειμενικές αξίες των ακινήτων, αφού είναι απαράδεκτο να παραμένει η Ελλάδα η μοναδική χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εάν όχι στον πλανήτη, που φορολογείται με τεκμήρια διαβίωσης.

Προηγούμενο άρθροΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ – Η ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΠΟΛΑΚΗ “ΔΕΙΧΝΕΙ” ΥΠΟΓΕΙΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ ΓΙΑ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Επόμενο άρθροΘέμα: Δυσμενής διάκριση των δημοσίων υπαλλήλων εξωτερικής φρούρησης Σωφρονιστικών Καταστημάτων σε σύγκριση με τους αστυνομικούς