Βασίλης Βιλιάρδος – Ολομέλεια 25/05/2022

Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Βουλευτής Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής στις 25/05/2022, σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος: «Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή».

Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις :

– Για να κατανοήσουν οι πολίτες που μας ακούν πόσο προσχηματικές είναι οι Επιτροπές της Βουλής, στις οποίες συζητούνται τα νομοσχέδια, αρκεί να πούμε πως στην τελευταία ο Υπουργός μας κατηγόρησε ότι αναφερθήκαμε μόνο σε τρία άρθρα, όταν εμείς τα αναλύσαμε σχεδόν όλα με κάθε λεπτομέρεια.

– Αυτό είναι, δυστυχώς, το πρόβλημα όταν εκλέγονται μονοκομματικές κυβερνήσεις, που στην ουσία αποφασίζουν και διατάσσουν, όπως η σημερινή, δίνοντας ελάχιστη σημασία, εάν όχι καθόλου, στις απόψεις της αντιπολίτευσης, ακόμη και όταν είναι τεκμηριωμένες ή και στηρίζονται στην κοινή λογική.

– Έτσι, δυστυχώς, δεν πρόκειται να έχει ποτέ μέλλον η χώρα μας, παρά το ότι είναι πάμπλουτη, με ικανότατους πολίτες που θα μπορούσαν να πετύχουν πραγματικά θαύματα, εάν ανακτούσαν την εμπιστοσύνη τους στην πολιτεία. Από την άλλη πλευρά, ακριβώς αυτού του είδους τις μικροκομματικές αντιλήψεις των εκάστοτε κυβερνήσεών μας εκμεταλλεύονται οι ξένοι, για να μας επιβάλλουν ό,τι θέλουν, όπως τα μνημόνια, προφανώς για το δικό τους συμφέρον.

– Στην πρώτη Επιτροπή τονίσαμε πως είμαστε υπέρ, φυσικά, της πράσινης ανάπτυξης όσον αφορά την εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος, όχι, όμως, με αποικιοκρατικά μοντέλα που αποβαίνουν εις βάρος των γεωοικονομικών και των γεωενεργειακών συμφερόντων της πατρίδας μας.

– Ειδικά σε σχέση με το λιγνίτη, όπου διαθέτουμε αποθέματα που καλύπτουν τις ανάγκες μας σε ηλεκτρικό ρεύμα τουλάχιστον για πενήντα χρόνια, δεν είναι δυνατόν να θέλει η Κυβέρνηση να πετάξει από το παράθυρο 300 δισεκατομμύρια ευρώ αυξάνοντας επιπλέον την ενεργειακή μας εξάρτηση, όπως ήδη συμβαίνει. Εκτός αυτού, οι εισαγωγές ενέργειας αυξάνουν ακόμη περισσότερο το ήδη τεράστιο εμπορικό μας έλλειμμα, όπως επίσης και το εξωτερικό μας χρέος που έχει ήδη υπερβεί τα 560 δισεκατομμύρια ευρώ. Το εξωτερικό μας χρέος, δηλαδή, είναι στο 300% του ΑΕΠ μας, σ’ ένα επίπεδο μοναδικό κυριολεκτικά στην παγκόσμια ιστορία.

– Οι θριαμβολογίες εδώ της Κυβέρνησης τεκμηριώνουν πως αεροβατεί, θυμίζοντας την οχυρωμένη οικονομία του κ. Αλογοσκούφη με τη γνωστή σε όλους μας κατάληξη, ΔΝΤ, μνημόνια και λοιπά. Επιπλέον, το εμπορικό μας έλλειμμα μειώνει το ΑΕΠ μας, λόγω των συντελεστών που το καθορίζουν, δηλαδή, η κατανάλωση, οι ιδιωτικές επενδύσεις, οι δημόσιες δαπάνες και το εμπορικό ισοζύγιο, το οποίο, εφόσον θα ήταν θετικό, η άνοδος του ΑΕΠ θα ήταν ασφαλώς πολύ μεγαλύτερη από τη σημερινή.

– Το επόμενο πρόβλημα, εκτός από το ενεργειακό χρηματιστήριο του κ. Χατζηδάκη –ό,τι πιάνει το διαλύει-, με το οποίο αισχροκερδεί το γνωστό καρτέλ, είναι η ενεργειακή μας ασφάλεια και οι υπέρογκες τιμές της εισαγόμενης ενέργειας. Με τις τιμές αυτές είναι αδύνατο να επιβιώσουν τα νοικοκυριά, οι επιχειρήσεις και ειδικά η όποια βιομηχανία μας έχει απομείνει μετά την καταστροφή των τελευταίων δώδεκα ετών.

– Θεσμοθετείται η απαγόρευση παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από στερεά ορυκτά καύσιμα από την 31η Δεκεμβρίου του 2018 με το άρθρο 11. Το γεγονός αυτό είναι συνώνυμο με την ενεργειακή αυτοχειρία της χώρας μας, οπότε με μία ακόμη οικονομική της καταστροφή, ίσως την τελική.

Όπως προτείναμε εδώ, ο στόχος μας δεν πρέπει να είναι η απαγόρευση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από στερεά ορυκτά καύσιμα, οπότε από λιγνίτη στα τέλη του 2028, όταν η πολιτεία για παράδειγμα σταματήσει το λιγνίτη το 2049, είκοσι χρόνια αργότερα. Αντίθετα, ο στόχος μας πρέπει να είναι η αποφυγή ρύπων από την εκμετάλλευση του λιγνίτη, η οποία είναι σήμερα εφικτή με τις σύγχρονες τεχνολογίες.

– Θεσμοθετούνται μέτρα προώθησης των οχημάτων μηδενικών εκπομπών, τα οποία αναφέρονται αναλυτικά στο άρθρο 12. Το ρεύμα που θα παράγεται για τη φόρτιση των οχημάτων θα είναι ακόμα από θερμικές μονάδες που καίνε ορυκτά καύσιμα.
Επομένως, οι ρύποι θα μεταφέρονται από τα αστικά κέντρα στις περιοχές που βρίσκονται οι θερμικές μονάδες, οπότε θα είναι ψευδαίσθηση, υποκρισία το ότι κινούμαστε οικολογικά, αφού το ρεύμα που θα παράγεται για τη φόρτιση των οχημάτων θα προέρχεται από μονάδες παραγωγής ρεύματος που καίνε ορυκτά. Απλά, θα βρίσκονται αλλού.

– Εάν δεν παράγεται το ρεύμα εξ ολοκλήρου από ΑΠΕ, κάτι που είναι αδύνατον για τα επόμενα δέκα έως και είκοσι χρόνια, είναι μύθος η καθαρή ηλεκτροκίνηση, ενώ επιβάλλεται ξεκάθαρα με κίνητρο την εξυπηρέτηση ξένων οικονομικών συμφερόντων, κυρίως τρίτων χωρών, που παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και φυσικά θέλουν να μας τα πουλούν.

– Θεσμοθετείται ο μετασχηματισμός αναπτυξιακού υποδείγματος των νησιών και η μετάβασή τους στην κλιματική ουδετερότητα με το άρθρο 21. Εδώ διαφωνήσαμε κάθετα, αφού είναι απαράδεκτο για τα νησιά μας που αποτελούν το τουριστικό κόσμημα της χώρας μας να προσεγγίζεται η πράσινη μετάβαση με αιολικά πάρκα.

Προηγούμενο άρθροΘέμα: Μόνιμα εξαιρετέοι χιλιάδες συνταξιούχοι με παράλληλη ασφάλιση
Επόμενο άρθροΜαρία Αθανασίου – Διαρκής Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων 25/05/2022