Βασίλης Βιλιάρδος – Ολομέλεια 01/07/2020

233

Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Βουλευτής Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής στις 01/07/2020, του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας: «Κύρωση: α) της από 23.6.2020 τροποποίησης της από 6.9.2018 Σύμβασης Δωρεάς, β) των από 23.6.2020 των Επιμέρους Συμβάσεων Δωρεάς για τα Έργα ΙΧ και Χ και γ) της από 23.6.2020 τροποποίησης της Επιμέρους Σύμβασης Δωρεάς για το Έργο VII- Τραύμα της από 6.9.2018 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος «ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΣ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ Σ. ΝΙΑΡΧΟΣ» και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της υγείας, που κυρώθηκε με το ν. 4564/2018 (Α’ 89) και συμπλήρωση του ν. 4693/2020 (Α’ 116)»

Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις:

Δήλωση Ξανθου: 09:11

Απάντηση Βιλιάρδου :10:44

Δευτερολογία : 13:17

– Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές σε νομοσχέδια που αφορούν το Ίδρυμα Νιάρχος, ελπίζοντας να μην τα προσμετρά η Κυβέρνηση στις στατιστικές της που αφορούν τα σχέδια νόμου.

– Το Ίδρυμα Νιάρχος έχει ως έδρα τις Μπαχάμες, κάτι που εμείς δεν θεωρούμε θεμιτό. Τι προσφέρει, αλήθεια, στην ελληνική οικονομία;

– Το Ίδρυμα απαιτεί έναντι των δωρεών του την προβολή του ονόματός του στο διηνεκές, όταν αρκετοί υποστηρίζουν πως το όφελος από την προβολή του ονόματος θα πρέπει να αφαιρείται από τις δωρεές.

– Ανύπαρκτη κοστολόγηση από την πλευρά του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για τις συνέπειες.

– Μια σύμβαση με αμφιλεγόμενη σκοπιμότητα.

– Ηγεμονικοί όροι συμβάσεων: Οι όροι που τίθενται είναι τόσο αυστηροί που θυμίζουν εμπορικές συμβάσεις και μάλιστα με λεόντειους όρους.

– Χρηματοδότηση ΜΚΟ: Το Ίδρυμα έχει προβεί σε χρηματοδοτήσεις ΜΚΟ που έχουν σχέση με την παράνομη μετανάστευση.

– Δεν καθορίζεται το χρονοδιάγραμμα στο άρθρο 3 της σύμβασης των Έργων IX και X, κάτι που για τις αεροδιακομιδές είναι σημαντικό. Έως πότε θα είναι διαθέσιμα τα αεροσκάφη;

– Σε περίπτωση μη υλοποίησης το αναλογούν μέρους της δωρεάς επιστρέφεται, ενώ το δημόσιο επιβαρύνεται με τις δαπάνες που έχει κάνει το Ίδρυμα, κάτι που επίσης δεν προσδιορίζεται στο άρθρο 8 της σύμβασης του Έργου IX.

– Η σύμβαση προβλέπει: Την υποχρέωση συντήρησης, λειτουργίας, ασφάλειας και φύλαξης, ενώ σε περίπτωση απώλειας θα πρέπει να την αντικαταστήσει το δημόσιο. Γιατί, αλήθεια;

– Από ποιόν και με τι κριτήρια έγινε η επιλογή το πού θα δημιουργηθούν οι ΜΕΘ;

– Η σύμβαση φαίνεται προβληματική, σαν εμπορική συμφωνία παρά σαν δωρεά, με άγνωστο κόστος για το δημόσιο όσον αφορά τις ενδεχόμενες υποχρεώσεις του.