Σοφία Ασημακοπούλου – Διαρκής επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων 05/02/2021

Η εμπειρία των πανεπιστημιακών σπουδών φέρνει το άτομο σ’ επαφή με μια διαφορετική προσέγγιση της γνώσης από αυτή που είχε συνηθίσει στο πλαίσιο της σχολικής εκπαίδευσης….
H Eλάχιστη Βάση Εισαγωγής η οποία εισάγεται, θέτει την αναγκαιότητα της ύπαρξης ενός ελάχιστου επιπέδου γνώσης για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Και λέμε ξανά ότι η εισαγωγή στα ΑΕΙ, δεν αποτελεί την μόνη λύση.
Η σημασία της επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι επίσης πολύ σημαντική.
… Η ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, ώστε να είναι συνειδητή επιλογή και όχι λύση ανάγκης.
Εκφράστηκε όμως και ιδιαίτερη ανησυχία για τη βιωσιμότητα μεγάλου αριθμού Τμημάτων των Περιφερειακών Ιδρυμάτων.
Είναι απαραίτητο επίσης, να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα για τα Πανεπιστήμια. η ίδρυση των οποίων συνδέθηκε με συγκεκριμένους εθνικούς και αναπτυξιακούς σκοπούς.
Όπως ταυτόχρονα, είναι αναγκαίο να ληφθούν θεσμικά μέτρα για το ζήτημα της επιλογής σπουδών, ώστε να είναι ορθότερη η κατανομή των υποψηφίων, με βάση τις προτιμήσεις και τις προσδοκίες τους.
… Κατά τα άλλα το είπαμε και θα συνεχίσουμε να το λέμε:
Θέλουμε ΑΣΥΛΟ ΙΔΕΩΝ!
ΟΧΙ ΑΣΥΛΟ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑΣ!
Η παρανομία και η παραβατικότητα δεν πρέπει να υπάρχουν στα δημόσια πανεπιστήμια.
Κι όποιος τα καταστρέφει να υποχρεώνεται σε αναγκαστική πληρωμή και ανάληψη ευθύνης των ζημιών.
Αποσυνδέστε τις Πρυτανικές εκλογές από τους φοιτητές!
Μιλάμε για αποκομματικοποίηση των πανεπιστημίων, έννοια που προφανώς δε συνάδει με την έννοια της διακίνησης ιδεών.
Όταν αναφερόμαστε σε ελευθερία διακίνησης ιδεών, δεν εννοούμε την ύπαρξη πολιτικών παρατάξεων εντός του πανεπιστημιακού χώρου.
Κι αυτό πρέπει να γίνει σαφές!
Κατάργηση των φοιτητικών παρατάξεων.
Ας απαλλαγούμε επιτέλους από τις παθογένειες του παρελθόντος!
Ας απαλλαγούμε από την ανομία!
Ας απαλλαγούμε από τον κομματισμό στα Πανεπιστήμιά μας!
… Το κυριότερο όμως είναι η κακή διάθεση και ψυχολογία της πλειοψηφίας των μαθητών και εκπαιδευτικών.
Περισσότεροι από 7 στους 10 εκπαιδευτικούς βιώνουν αίσθημα ματαίωσης από την έλλειψη ζωντανής επαφής και απρόσκοπτης επικοινωνίας με τους μαθητές τους.
Το 65,4% των μαθητών ανέφεραν κακόβουλες εισβολές στις ψηφιακές τάξεις, παράγοντας που επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την ψυχολογία των μαθητών.
Όσο για την πολυδιαφημισμένη στήριξη των μη προνομιούχων, έχει αργήσει πολύ.
Η πλατφόρμα για τα 200 ευρώ θα ανοίξει τελικά έως τα τέλη Φεβρουαρίου
Επίσης το άνοιγμα των μισών λυκείων της χώρας και το άλλο μισό σε τηλεκπαίδευση, έχει δημιουργήσει αναγκαστικά μαθητές δύο ταχυτήτων, ανάμεσα στις κόκκινες περιοχές και τη λοιπή επικράτεια.
Θα μπορούσε να ειπωθεί ότι εγείρονται και ζητήματα συνταγματικότητας περί ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση.
Δεν θα έπρεπε να εξετάσετε κάποια ειδικότερη ρύθμιση για τις περιοχές που έχουν πληγεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα προκειμένου να αμβλυνθούν οι ανισότητες, ειδικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου;
Η Ανώτατη Εκπαίδευση αποτελεί την κορωνίδα των εκπαιδευτικών βαθμίδων.
Και οφείλουμε να την αντιμετωπίζουμε αναλόγως.
Τώρα, πριν να είναι εντελώς αργά.

Προηγούμενο άρθροΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΝΑ ΜΕΤΑΚΥΛΗΣΕΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΗΣ ΣΤΟΥΣ ΛΕΙΤΟΡΥΓΟΥΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
Επόμενο άρθροΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΕΡΙ “ΜΙΚΡΗΣ ΧΩΡΑΣ” ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΤΕΝΤΕΣ ΕΜΒΟΛΙΩΝ