Βασίλης Βιλιάρδος – Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου 01/11/2022

Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στις 01/11/2022, με θέμα ημερήσιας διάταξης: «Ενημέρωση των μελών της Επιτροπής από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή, σχετικά με την προσυμβατική διαδικασία των έργων:
α) «Κατασκευή Επαρχιακής Οδού Καστοριάς – Πτολεμαΐδας Άξονας: Τμήμα ρέμα Κώτουρη – όρια Νομού Κοζάνης με σήραγγα στην Κλεισούρα» (κωδ. αναφ. 6000), με Αναθέτουσα Αρχή την Εγνατία Οδό Α.Ε. και
β) «Διευθέτηση Οριοθέτηση Ρέματος Ραφήνας», με Αναθέτουσα Αρχή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις:

Πτολεμαΐδα-Καστοριά, η επαρχιακή οδός συνδέει τις δύο περιοχές.

– Ποιος είναι ο λόγος που εκπονείται το έργο; Τι κινήσεις θα εξυπηρετήσει, με δεδομένο ότι υπάρχει η εναλλακτική διαδρομή μέσω της ΕΓΝΑΤΙΑΣ οδού.

-Το κόστος είναι περίπου 5 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο, οπότε πρόκειται για ένα σχετικά ακριβό δρόμο. Που οφείλεται το ότι κοστίζει τόσο πολύ;

– Τι θα συμβεί στην περίπτωση που θα αυξηθεί το κόστος; Υπάρχουν περιθώρια στον προϋπολογισμό του έργου; Όλοι προβλέπουμε, ότι το κόστος, σε τέτοιου είδους έργα, αυξάνεται κατά τη διάρκεια του χρόνου.

– Θα υπάρξει παρεμπόδιση της κυκλοφορίας κατά την κατασκευή;

– Η ΕΓΝΑΤΙΑ που προωθεί το έργο είναι προς παραχώρηση στην ΤΕΡΝΑ. Τι θα συμβεί στην περίπτωση που παραχωρηθεί, με δεδομένο ότι η ΤΕΡΝΑ είναι ανταγωνιστική της ΑΚΤΩΡ που ανέλαβε το έργο; Μεταξύ τους οι δύο εταιρείες δεν πάνε και τόσο καλά. Ποιο είναι το ποσό χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ και ποιο από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων;

– Θα δρομολογηθεί ο κάθετος δρόμος ΕΓΝΑΤΙΑ-Κοζάνη-Πτολεμαΐδα-Φλώρινα-Νίκη και προς Μοναστήρι Σκόπια, που εκκρεμεί εδώ και πολλά χρόνια;

– Γιατί δεν δρομολογείται εναλλακτικά, αν και μεγαλύτερου κόστους, η σιδηροδρομική σύνδεση Κοζάνη-Πτολεμαΐδα-Καστοριά, με νέο τμήμα Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή-Αλβανία, έτσι ώστε, μαζί με το Κοζάνη-Καλαμπάκα να θέσει τις βάσεις για την ολοκλήρωση της δυτικής ΕΓΝΑΤΙΑΣ έως την Ηγουμενίτσα;

Οριοθέτηση Ρέματος Ραφήνας
– Έχει υπογραφεί η σύμβαση;

– Γιατί υπήρξε έκπτωση της «Κωνσταντινίδη»;

– Πόσο είναι το ποσοστό χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ και πόσο από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων;

– Θα τελειώσει το έργο σε τρία χρόνια; Ρωτάμε, επειδή είναι διαπιστωμένο πως τα έργα καθυστερούν, ειδικά όσον αφορά την INTRACAT.

– Ποιο είναι το κόστος των απαλλοτριώσεων; Είναι μέσα στο κόστος της εργολαβίας;

– Υπάρχουν άλλα έργα για να συμπληρωθεί η αντιπλημμυρική προστασία του λεκανοπεδίου;

Προηγούμενο άρθροΒασίλης Βιλιάρδος – Ολομέλεια 01/11/2022
Επόμενο άρθροΚυριάκος Βελόπουλος – Ομιλία στη Βουλή 01/11/2022