Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Βουλευτής Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στις 13/07/2020, του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης».
Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις:
– Η Ηλεκτροκίνηση δεν είναι κάτι καινούργιο ή μία τεχνολογία αιχμής, αφού τα πρώτα αυτοκίνητα που κατασκευαστήκαν ήταν ηλεκτροκίνητα. Στην πορεία επικράτησαν τα ντιζελοκίνητα.
– Λείπει από το νομοσχέδιο η δυνατότητα μετατροπής οχημάτων από βενζινοκίνητα σε ηλεκτροκίνητα.
– Η επιβολή δασμών στα μεταχειρισμένα οχήματα δεν είναι συμβατή ως προς την κοινοτική νομοθεσία και πιθανών να υπάρξουν αντιδράσεις.
– Στο παρελθόν δημιουργηθήκαν διάφορες επιτροπές από τις προηγούμενες κυβερνήσεις για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης που πότε δεν μάθαμε τι απέγιναν.
– Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κοστίζουν πολύ περισσότερο από τα συμβατικά. Στην Ελλάδα πάνω από τις μισές πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων αφορούν εταιρικά αυτοκίνητα.
– Πρόβλημα θα είναι ενδεχομένως η μαζική εισαγωγή πανάκριβων αφορολόγητων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού θα επιδεινωθεί το ήδη επιβαρυμένο εμπορικό ισοζύγιο.
– Στις 25 προτάσεις του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας, δεν υπήρχε πρόβλεψη για την επιδότηση αγοράς ιδιωτικών αυτοκινήτων αλλά μόνο η μείωση φόρου.
– Θυμίζουμε ότι συζητούνταν στα τέλη του 2019 προτάσεις περί εισαγωγής μεταχειρισμένων Euro 5 & Euro 7 που αποσύρουν οι Γερμανοί.
– Η Νέα Δημοκρατία απαγόρευσε στο ΔΕΔΔΗΕ τη δημιουργία σταθμών φόρτισης, όταν ο ΔΕΔΔΗΕ έχει έτοιμο ολόκληρο πρόγραμμα.
– Ενώ στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει η απολιγνιτοποίηση με αποτέλεσμα την αύξηση της εξάρτηση της σε εισαγόμενες πηγές ενέργειας, η Γερμανία εγκαινίασε ένα νέο εργοστάσιο λιγνίτη με πρόθεση να το αποσύρει το 2038.
– Εκεί που το νομοσχέδιο απογοητεύει εντελώς είναι η πλήρης απουσία σχεδίων παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.