Βασίλης Βιλιάρδος – Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου 16/03/2022

Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Βουλευτής Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στις 16/03/2022, του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027, σύσταση Ανώνυμης Εταιρείας “Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων Α.Ε.” και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων».

Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις :

-Επιγραμματικά στην έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους για το τέταρτο τρίμηνο του 2021 που ανέφερε χθες ο Υπουργός, εάν την διαβάσει κανείς απογοητεύεται κυριολεκτικά για την ελληνική οικονομία.

– Εύλογα, αφού η Έκθεση διαπιστώνει τη διεύρυνση των σπρεντ, μία σωρευτική δημοσιονομική επιδείνωση 30 δισεκατομμυρίων ευρώ μέσα σε μόλις δύο χρόνια, έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών ανάλογο το 2021 με το 2020 στα 10,6 δισεκατομμύρια ευρώ έναντι 2,7 δισεκατομμύρια το 2019. Μείωση του τραπεζικού δανεισμού του ιδιωτικού τομέα και ούτω καθεξής, ενώ προβλέπει έναν πολύ χαμηλό ρυθμό ανάπτυξης για το 2022 της τάξης του 2,75% στο ήπιο σενάριο, 7,43% ετήσιο πληθωρισμό από 0,8% στον προϋπολογισμό και 11,01% στο δυσμενές σενάριο.

– Ειδικά όσον αφορά τον τομέα των επενδύσεων που αναφέρει το συγκεκριμένο Υπουργείο, η αύξηση των ακαθάριστων επενδύσεων οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες μηχανολογικός εξοπλισμός και οπλικά συστήματα με ετήσια άνοδο 99,4% ενώ το χειρότερο είχε μεγάλη αρνητική συμβολή η κατηγορία αγροτικά προϊόντα, δηλαδή, έγιναν πολύ λιγότερες επενδύσεις στον πρωτογενή μας τομέα με ετήσια μείωση 13,8%.

– Εάν τώρα ισχυριστεί ο Υπουργός πως το Γραφείο του Κράτους είναι μίζερο, όπως κατά καιρούς χαρακτηρίζει το ρεαλισμό της αντιπολίτευσης, τότε είναι δικό του θέμα. Αν και η κυβέρνηση θα δυσκολευτεί να το εξηγήσει στους Έλληνες. Θα δυσκολευτεί, επίσης, να εξηγήσει τη δημοσιονομική στενότητα μετά την αλόγιστη σπατάλη των 44 δισεκατομμυρίων με δανεικά που ασφαλώς θα πληρώσει πανάκριβα η μεσαία τάξη. Ποιος αλήθεια θα τα πληρώσει; Δεν υπάρχει κάποιος άλλος. Οι φτωχοί;

– Μειώσεις φόρων και η οικονομική πολιτική με δανεικά δεν γίνεται, όπως δεν γίνεται να μειώνει ένα κράτος τους φόρους αυξάνοντας τις δαπάνες. Δεν είναι βιώσιμο, δεν είναι εφικτό.

– Στο άρθρο 29, αλλά και γενικότερα, αδυνατούμε να παρακολουθήσουμε πόσες επιτροπές σχηματίζονται, ενώ δεν κατανοούμε το λόγο συμμετοχής ΜΚΟ. Γιατί χρειάζονται ΜΚΟ;
Μήπως για να αντιπροσωπεύουν μη πολίτες που πλέον γίνονται δικαιούχοι κεφαλαίων μέσω της κοινωνικής ένταξης;

– Μήπως πρόκειται, δηλαδή, για μία ανοιχτή πρόσκληση σε αλλοδαπούς έτσι ώστε να έρθουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αποκτώντας αμέσως ίσα δικαιώματα διεκδίκησης πόρων; Μαζί τους βέβαια ένα δίκτυο ΜΚΟ, που δεν πληρώνουν φόρους, αλλά μόνο εισπράττουν;

– Στην παράγραφο 5, για τα προγράμματα του μεταναστευτικού, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη σχετικά με το ποιος αρμόδιος φορέας θα ελέγχει τον Πρόεδρο ή το Γενικό Γραμματέα Μεταναστευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου.

– Στο άρθρο 39 και στην παράγραφο 3, φαίνεται πως δικαιούχος ΕΣΠΑ για τα μεταναστευτικά προγράμματα μπορεί να είναι διεθνής οργανισμός, ενώ σε αυτή την περίπτωση ακολουθούνται ειδικές διαδικασίες. Το γεγονός αυτό, σημαίνει πως τα ΕΣΠΑ της Ελλάδας οδηγούνται σε διεθνείς οργανισμούς.Οπότε δημιουργείται η απορία, γιατί δίνονται στην Ελλάδα και δεν τα προσφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση απευθείας;

– Ας μην ξεχνάμε δε, πως οι δαπάνες για τις μεταναστευτικές ροές εξαιρούνται του υπολογισμού του δημοσιονομικού πλεονάσματος, όπως φαίνεται στον προϋπολογισμό του 2022, όμως, επιβαρύνεται το έλλειμμα, οπότε τα χρέη μας.

– Στο άρθρο 47, στην παράγραφο 2, παρέχεται η δυνατότητα να πιστοποιούνται οι δαπάνες των επιμέρους έργων από ορκωτούς λογιστές όσον αφορά τη νομιμότητα κ.λπ..Δεν είναι, όμως, αντικείμενο δημόσιας υπηρεσίας; Δεν θα πρέπει να υπάρχει πειθαρχικό πλαίσιο; Ποιος θα τους επιβλέπει και ποιες θα είναι οι ποινές τους;

– Το άρθρο 49, είναι αρκετά αόριστο ως προς την εφαρμογή του. Για παράδειγμα, αναφέρεται στην εμπλοκή της OLAF, όπως και του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, σε σχέση με τον έλεγχο για απάτες. Τι θα γίνεται, όμως, μετά, αφού βρεθούν οι απάτες;

– Εμείς διαβάσαμε ότι το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο έκανε κάποιες παρατηρήσεις για τη μη επιβολή προστίμου από την Ελλάδα, για τη γνωστή απάτη του Dieselgate. Ενώ τελικά δεν έγινε τίποτα, όπως μας είπε ο Υπουργός, δύο φορές σε επίκαιρη ερώτησή μας, επειδή δεν υπάρχει εθνική νομοθεσία για το θέμα. Έχει προβλεφθεί αυτό στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο;

– Στο άρθρο 70, για την εγγραφή των νεοφυών επιχειρήσεων θα υπάρχουν κριτήρια με βάση έναν ορισμό λειτουργίας, που ούτε αυτό παρέχεται, ενώ έως τότε με Κοινή Υπουργική Απόφαση. Η γραφειοκρατία είναι πολύ μεγάλη, όταν οι νεοφυείς ιδρύονται ανά πάσα στιγμή, κάθε στιγμή και κάθε στιγμή κλείνουν. Δουλειά της Α.Ε, θα ήταν να ελέγχει μόνο για απατεώνες, τίποτα άλλο, όχι βέβαια να ορίζει ποια είναι νεοφυής.

Προηγούμενο άρθροΘέμα: Ταλαιπωρία πολιτών και επιχειρήσεων στην Ηλεία, λόγω υποστελέχωσης των τοπικών Δ.Ο.Υ.
Επόμενο άρθροΘέμα: Παλιά ελβετικά τρένα, τα οποία φέρνει ως υπερσύγχρονα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ελλάδα