Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Βουλευτής Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στις 16/07/2020, του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης».
Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις:
– Οι ρυθμίσεις που αναφέρονται στο άρθρο 22 θα προκαλέσουν τριβές μεταξύ των ιδιοκτητών
– Έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα σε εστιατόρια, μικρά ξενοδοχεία κλπ. λόγω έλλειψης φορτιστών να χρησιμοποιούνται οικιακοί φορτιστές για εξυπηρέτηση των πελατών τους. Είναι ένα ζήτημα πού πρέπει να ρυθμιστεί.
– Στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς το κόστος εγκατάσταση φορτιστών πρέπει να καλυφθεί από το Υπερταμείο που τα ελέγχει.
– Προτείνουμε την εγκατάσταση ΑΠΕ (Φωτοβολταϊκά) στα σκίαστρα των βενζινάδικων για να τροφοδοτούν τους φορτιστές.
– Με το άρθρο 44, δίνεται στο υπουργό η ευχέρεια μέσω κανονιστικών πράξεων να κατανέμει την επιχορήγηση των 100 εκ ευρώ κατά το δοκούν.
– Πρέπει να γίνει χρηματοδότησή της εγχώριας παραγωγής.
– Να υπάρξει δέσμευση για την εξάπλωση του δικτύου φόρτισης σε ολόκληρη την Ελλάδα και όχι επιλεκτικά κατά την κρίση των αντιπροσώπων.
– Να κοινοποιήσει την ΚΥΑ σχετικά με τον τρόπο που θα δοθούν τα 100 εκ. ευρώ επιδοτήσεις.
– Να επιτραπούν οι μετατροπές συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτροκίνητα.
– Να δοθούν διαβεβαιώσεις ότι υπάρχουν διαθέσιμα τα 100 εκ. ευρώ επιδοτήσεων και δεν θα αφαιρεθούν από άλλους κρίσιμους τομείς όπως Άμυνα & Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
– Να θεσμοθετηθεί η αποζημίωση των καταναλωτών σε περίπτωση απάτης, τύπου DIESELGATE.