Βασίλης Βιλιάρδος – Ολομέλεια 08/07/2022

Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής στις 08/07/2022, του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Κύρωση της Σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Μεταφορές – Μεταφορικές Υπηρεσίες Επιβατών και Φορτίου Ανώνυμη Σιδηροδρομική Εταιρεία» (ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.) για την ανάθεση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών».

Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις :

– Στη μία και μοναδική Επιτροπή που διενεργήθηκε, γεγονός απαράδεκτο για μια τέτοια «αποικιοκρατική» σύμβαση που δεσμεύει τη χώρα μας για δεκαπέντε τουλάχιστον χρόνια, θέσαμε μια σειρά ερωτημάτων τα οποία δεν απάντησε ο συμπαθέστατος Υπουργός, λέγοντας πως δεν ήθελε να μας προσβάλει. Πάντως κομμουνιστές δεν είμαστε, όπως μας είχε κατηγορήσει μια άλλη φορά επειδή είχαμε επιφυλάξεις για τις δήθεν ιδιωτικοποιήσεις, που στην πραγματικότητα πρόκειται για ξεπουλήματα.

– Σε κάθε περίπτωση δεν καταλάβαμε πώς είναι δυνατόν να προσβάλει ένας Υπουργός έναν Βουλευτή απαντώντας στα ερωτήματα και τις απορίες του, πόσο μάλλον όταν ποτέ δεν ισχυριστήκαμε ότι γνωρίζουμε τα πάντα αφού ασφαλώς θα ήταν ανόητο. Εντούτοις, μας υποσχέθηκε πως θα απαντήσει γραπτά, κάτι που προφανώς εκτιμούμε. Δυστυχώς, όμως, η σύμβαση θα ψηφιστεί σήμερα, οπότε δεν είναι δυνατόν να τη στηρίξουμε.

– Γενικότερα τώρα η Κυβέρνηση στηρίζει όλη της την πολιτική, πατώντας κυριολεκτικά επάνω στον ΣΥΡΙΖΑ, στα λάθη του που ήταν αναπόφευκτα από τη στιγμή εκείνη που πρόδωσε ακόμη και την ιδεολογία του, που έσκυψε δουλικά το κεφάλι, που σκότωσε την τελευταία ελπίδα εθνικής ανεξαρτησίας των Ελλήνων πείθοντας τους πως δεν υπάρχει εναλλακτική λύση και που ψήφισε βέβαια το τρίτο μνημόνιο μαζί με τα άλλα δύο κόμματα της τρόικας εσωτερικού.

-Η σύμβαση αφορά την ανάθεση υποχρεώσεων δημοσίας υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών γραμμών στην κρατική ιταλική «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» και υπεγράφη στις 14 Απριλίου του 2022, ενώ το συνολικό τίμημα της σύμβασης καθορίστηκε στα 750 εκατομμύρια ευρώ ή στα 930 εκατομμύρια ευρώ μαζί με το ΦΠΑ για δεκαπέντε χρόνια. Μια εταιρεία, λοιπόν, που ξεπουλήθηκε έναντι μόλις 45 εκατομμυρίων από τον ΣΥΡΙΖΑ προικίστηκε με 750 εκατομμύρια από τη Νέα Δημοκρατία για την οποία το κράτος έχει συνέχεια όπου την βολεύει, όπως συνέβη με την παράδοση του ονόματος της Μακεδονίας στα Σκόπια παρά τις αντιρρήσεις της.

– Γενικότερα πάντως στην εταιρεία, στον πάλαι ποτέ ΟΣΕ, έχει εφαρμοστεί η επιτυχημένη για τους ξένους μέθοδος του κ. Χατζηδάκη των ειδικών αποστολών, η απαξίωση, ο τεμαχισμός και το ξεπούλημα. Τι κερδίσαμε; Απολύτως τίποτα, αφού οι υπηρεσίες παρέμειναν ως είχαν και έγιναν χειρότερες, ενώ έχει δημιουργηθεί μονοπώλιο τουλάχιστον στα επιβατικά, ειδικά μετά την απορρόφηση της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάτι που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την πραγματική ελεύθερη οικονομία. Εκτός αυτού υπάρχει καταπάτηση των δικαιωμάτων των επιβατών, όπως τεκμηριώσαμε στην Επιτροπή, ενώ ο νυν ΟΣΕ συνεχίζει να έχει ζημίες και επιδοτείται, κοστίζοντας με τη σειρά του 45 εκατομμύρια ευρώ ετήσια στους Έλληνες.

– Σε κάθε περίπτωση ο ΟΣΕ χωρίστηκε σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην υποδομή που παρέμεινε στον νυν ΟΣΕ, στη ΓΑΙΑΟΣΕ που μεταβιβάστηκε στο Υπερταμείο των ξένων και στην ΕΕΣΣΤΥ που έχει τη συντήρηση, η οποία τελικά απορροφήθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ολοκληρώνοντας το ιταλικό μονοπώλιο. Αναφέρονται βέβαια επενδύσεις από τους Ιταλούς, αλλά χωρίς λεπτομέρειες -τις ζητήσαμε και δεν παραδόθηκαν- οπότε εύλογα αμφιβάλλουμε, υπενθυμίζοντας πως υπήρχαν αναφορές σε επενδύσεις ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ το 2016 και 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2019 σε βάθος χρόνου, χωρίς όμως να έχουμε δει κάτι έως σήμερα.

– Αλήθεια, κύριε Υπουργέ, συμφωνήσατε επενδύσεις 780 εκατομμυρίων ευρώ το 2019 και τελικά της μειώσατε στα 160 εκατομμύρια ευρώ; Εάν συνέβη, για ποιόν λόγο; Τα νέα τρένα θα τα αγοράσει το δημόσιο και όχι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ;

– Το πλέον παράδοξο, όμως, είναι το δεύτερο άρθρο όπου αναφέρεται πως έχει ήδη ξεκινήσει η ισχύς της συμφωνίας από την 1/1/2022, οπότε κατατίθεται τυπικά μόνο εδώ από την Κυβέρνηση χωρίς να έχει ερωτηθεί κανένα άλλο κόμμα της Αντιπολίτευσης.

Προηγούμενο άρθροΚωνσταντίνος Μπούμπας – Διαρκής επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων 08/07/2022
Επόμενο άρθροΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ – Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΚΑΤΩ ΤΩΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΕΝΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΟΥΣ