Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Βουλευτής Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής στις 19/04/2022, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις».
Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις :
– Δεύτεροι στον κόσμο σε θανάτους από Covid και πρώτοι στην Ευρώπη στις τιμές της ενέργειας για έβδομη συνεχή μέρα. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της Κυβέρνησης.
– Το αντικείμενο του νομοσχεδίου αφορά μεν το Υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά στην ουσία έχει σχέση με τον τουρισμό, αφού επικεντρώνεται στον θαλάσσιο τουρισμό. Κατατέθηκε δε ξανά, όπως συνηθίζει αυτή η Κυβέρνηση, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, ενώ η αιτία φαίνεται πως είναι η καταστροφική οργάνωση των υπουργείων, όπως άλλωστε τεκμηριώνουν τα απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματά τους.
– Ειδικά στον τομέα της ακρίβειας η Κυβέρνηση οδηγεί τη χώρα σε μια άνευ προηγουμένου φτωχοποίηση κυρίως όσον αφορά τα τρόφιμα, το ηλεκτρικό, τα καύσιμα και τα αγροτικά εφόδια. Ενώ αντί να μειώσει αναλογικά το ΦΠΑ στα παραπάνω συνεχίζει να αισχροκερδεί στις αυξημένες τιμές.
– Ακόμη χειρότερα δήλωσε πως αναζητάει 4 δισεκατομμύρια ευρώ για να στηρίξει τους Έλληνες όσον αφορά τις υπέρογκες τιμές του ηλεκτρικού αντί να καταπολεμήσει το καρτέλ της ενέργειας που κερδοσκοπεί καθώς επίσης να λειτουργήσει σωστά τα λιγνιτικά μας εργοστάσια.
– Στα 200 δισεκατομμύρια ευρώ υπολογίζει τα υπερκέρδη στο ηλεκτρικό η Ευρωπαϊκή Ένωση για όλες τις χώρες της μόνο το 2021, ενώ δήθεν οι εγχώριες εταιρείες, όπως η ιδιωτική πλέον ΔΕΗ, έχουν ζημιές. Μας κοροϊδεύουν λοιπόν χωρίς καμία ντροπή. Εάν βρει βέβαια η Κυβέρνηση τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ για να ενισχύσει έμμεσα το καρτέλ της ενέργειας θα είναι ξανά με δανεικά που θα πληρώσουμε πανάκριβα με νέους φόρους. Ενώ έχει ήδη πετάξει από το παράθυρο τα 44 δισεκατομμύρια ευρώ, που σπατάλησε για τα καταστροφικά lockdown χρεώνοντάς μας.
– Το σχέδιο νόμου δημιουργεί την εντύπωση πως οφείλεται σε πιέσεις του κλάδου για την πλήρη ελαστικοποίηση του πλαισίου καθώς επίσης για την άρση του καμποτάζ αντί να δίνει κίνητρα για την ελληνική σημαία.
– Ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας είπε, βέβαια, πως θα δημιουργηθούν πέντε χιλιάδες θέσεις ελλιμενισμού. χωρίς όμως να μας εξηγήσει ποιος και πότε θα τις κατασκευάσει, σε ποια σημεία και με τι χρήματα. Το δημόσιο, για να ξεπουλήσει τα πάντα στο ΤΑΙΠΕΔ, ενώ θα έρχονται πλοία με ξένες σημαίες και με αφορολόγητες δαπάνες; Θα επενδύσουν ιδιώτες; Ποιος θα επενδύσει; Εμείς πάντως δεν είμαστε υπέρ της άναρχης ανάπτυξης, πόσω μάλλον της χρηματοδότησης με ρίσκο από το υπερχρεωμένο δημόσιο. Εκτός αυτού, δεν καταλαβαίνουμε, γιατί πρέπει να παρέχονται φορολογικές διευκολύνσεις σε σκάφη αναψυχής, αφού δεν πρόκειται ασφαλώς για φτωχούς τουρίστες.
– Διαπιστώσαμε για πολλοστή φορά την πάγια τακτική της Κυβέρνησης να νομοθετεί με ευρύτατες, γενικές και αόριστες εξουσιοδοτικές διατάξεις, παρέχοντας απεριόριστη και ανέλεγκτη ελευθερία στους Υπουργούς να καθορίζουν μια μεγάλη σειρά από ουσιώδη ζητήματα, εν προκειμένω, για την αδειοδότηση και τη λειτουργία των τουριστικών λιμένων και των χιονοδρομικών κέντρων, όπως όρους, προϋποθέσεις, δικαιολογητικά, οικονομικά ανταλλάγματα, διοικητικές κυρώσεις και ούτω καθεξής, για ζητήματα δηλαδή που προφανώς θα έπρεπε να καθορίζονται από διατάξεις τυπικού νόμου για λόγους διαφάνειας και δημοκρατικότητας.
– Επιπλέον, βρήκαμε περίεργες διατάξεις για σιωπηρή αποδοχή και έγκριση των αιτήσεων λήψης άδειας λειτουργίας των τουριστικών λιμένων και των χιονοδρομικών κέντρων, εάν τα αρμόδια όργανα δεν απαντήσουν εντός εξήντα ημερών από την υποβολή των αιτήσεων. Εάν, λοιπόν, η διοίκηση καθυστερεί να απαντήσει, σκόπιμα ή μη, αποκτούν αυτόματα άδεια λειτουργίας όλοι όσοι κάνουν καταθέσουν αίτηση, κάτι που είναι πολύ πιθανόν να χρησιμοποιηθεί ως όχημα συγκάλυψης παρατυπιών.
– Εκτός αυτού, υπάρχουν απαράδεκτες φωτογραφικές ρυθμίσεις, με τις οποίες επιτρέπεται η νομιμοποίηση των καθ’ υπέρβαση της χωροθέτησης ή χωρίς άδεια έργων και εγκαταστάσεων εντός χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης τουριστικών λιμένων με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού στο άρθρο 89.
– Συμπερασματικά, πρόκειται για ένα ακόμη πρόχειρο νομοσχέδιο που ενδεχομένως εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα του ιδιώτη με αβέβαιο όφελος για την ελληνική οικονομία. Ένα σχέδιο νόμου μιας Κυβέρνησης που έχει προκαλέσει τεράστιες ζημίες στην Ελλάδα, χωρίς καμία διάθεση υπερβολής, στους πολίτες της, επίσης, ειδικά όσον αφορά την ακρίβεια, την τροφική επάρκεια και τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού με τις αλλοπρόσαλλες πολιτικές της.
Σε κάθε περίπτωση δεν είναι εκσυγχρονισμός το να κάνει όποιος θέλει ό,τι θέλει, ο ακραίος νεοφιλελευθερισμός, δηλαδή, της Κυβέρνησης που, κρίνοντας εκ του μέχρι σήμερα αποτελέσματός της, οδηγεί την Ελλάδα -δυστυχώς- σε μια ακόμη χρεοκοπία.