Ο Βασίλης Βιλιάρδος, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Ελληνική Λύση, κατά τη συζήτηση στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στις 12/03/2020, του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής: «Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές και λοιπές διατάξεις».
Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις:
– Η Κυβέρνηση εθελοτυφλεί αφού υποβαθμίζει την άσχημη εξέλιξη της οικονομίας.
– Πρέπει να εξετάζεται πόσο σωστή συντήρηση γίνεται των πλοίων και αν είναι η κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών επαρκής για τη σωστή δρομολόγηση των πλοίων.
– Στο άρθρο 8 που αναφέρεται στα πρόστιμα για παράτυπη δρομολόγηση πλοίων: Υπό προϋποθέσεις συμφέρει τον επιχειρηματία να δρομολογήσει πλοίο και να πληρώσει το αντίστοιχό πρόστιμο, που είναι μικρότερο από τα αναμενόμενα κέρδη.
– Θεωρείται θετικό ότι ανασυντάσσεται η Υπηρεσία Εμπειρογνωμόνων και η ίδρυση Σχολής Επιθεωρητών Εκλεκτών Πλοίων, Διαχείρισης Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων.
– Σχετικά με άρθρο 11, τέθηκαν τα εξής ερωτήματα: Τι υποδομές και τι τεχνογνωσία έχουν οι εταιρείες δημοσίας μεταφοράς προσώπων για την άσκηση ελέγχου νομιμότητας μεταφοράς προσώπων;
– Επίσης ο ανωτέρω έλεγχος δεν θα έπρεπε να είναι αντικείμενο κρατικών υπηρεσιών και όχι μόνο ιδιωτικών υπηρεσιών;
– Επίσης γιατί καλύπτει μόνο τις μεταφορές από Εξωτερικό προς Ελλάδα και όχι αντίστροφά επίσης;
– Έγινε υπενθύμιση της πάγιας θέσης της Ελληνικής Λύση για δημιουργία και ύπαρξη Εθνοφυλακής & Πολιτοφυλακής, ιδιαίτερα για τα ακριτικά νησιά και στις απομακρυσμένες περιοχές όπου το προσωπικό της αστυνομίας είναι περιορισμένο.