Βασίλης Βιλιάρδος – Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου 27/09/2021

Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Βουλευτής Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στις 27/09/2021, των σχεδίων νόμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων: «Κύρωση συμφωνίας τροποποίησης της από 24.6.2016 Σύμβασης Παραχώρησης που τιτλοφορείται «Σύμβαση Παραχώρησης σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Πειραιώς» μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της “Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.”».

Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις :

– Διαπιστώνουμε μια ξαφνική βιασύνη της κυβέρνησης όσον αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις, όπως το παράδειγμα της αύξησης κεφαλαίου της ΔΕΗ με αποτέλεσμα την απώλεια ενός ακόμη ποσοστού συμμετοχής της τάξης του 17%, αμέσως μετά την εκποίηση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ και το 100% της ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ.

– Βέβαια, όπως και στην παρούσα συμφωνία, το ΤΑΙΠΕΔ των ξένων είναι ουσιαστικά ο αντισυμβαλλόμενος.

– Το κράτος έχει συνέχεια λοιπόν, ακόμη και όταν δεν εκπληρώνονται οι προϋποθέσεις. Όπως έχει συμβεί άλλωστε και με τη συμφωνία των Πρεσπών που ψηφίστηκε από το Σύριζα, ενώ τηρείται από τη Νέα Δημοκρατία παρά το ότι έχει παραβιαστεί δεκάδες φορές εκ μέρους των Σκοπίων. Μένει η υπογραφή των δύο μνημονίων με τα Σκόπια που η κυβέρνηση καθυστερεί να φέρει στη Βουλή, φοβούμενη προφανώς τις αντιδράσεις των Βουλευτών της, όπως του κυρίου Σαμαρά που δήλωσε προκαταβολικά πως δεν θα τις ψηφίσει.

– Η συνέχεια βέβαια του κράτους δεν οφείλεται στην έντιμη στάση των εκάστοτε κυβερνήσεων, αλλά στους δανειστές που την επιβάλλουν. Ως αντάλλαγμα για τα δανεικά που δεν έχουν τελειωμό. Όπως είναι φυσικό για μία χώρα που δεν παράγει πλούτο, αλλά συνεχώς ελλείμματα και χρέη. Τα ανταλλάγματα δε αυτά, δεν περιορίζονται στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.

– Στη σημερινή συμφωνία, το τελευταίο χρονικό διάστημα η Νέα Δημοκρατία φέρνει προς κύρωση όλες τις συμβάσεις που είχε υπογράψει ο Σύριζα, οι επενδύσεις που ήταν υποχρεωμένη να κάνει η ΟΛΠ Α.Ε. ύψους όπως είπαμε 293 εκατομμυρίων, εκ των οποίων εάν δεν κάνουμε λάθος τα 130 εκατομμύρια θα προέρχονταν από Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τη Fraport, δεν ολοκληρώθηκαν επειδή σύμφωνα με την ΟΛΠ Α.Ε., γεγονότα αναστολής συνέβαλαν στην καθυστέρηση της υλοποίησης τους για τα οποία δεν ήταν ουσιαστικά υπαίτια. Είσαστε αλήθεια σίγουροι πως δεν θα ζητήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα χρήματα πίσω και δεν θα επιβάλλει πρόστιμα εάν δεν γίνουν οι επενδύσεις όπως κάνει με άλλα έργα ή μήπως έχει ενημερωθεί και είναι σύμφωνη;

– Η συγκεκριμένη μεταβίβαση όμως των μετοχών δεν αποτελεί ευθεία παραβίαση καθήκοντος από τους αρμόδιους υπουργούς; Επιπλέον, εκτός από τη ζημιά που προκαλείται στο δημόσιο συμφέρον από την απώλεια των ρητρών, δεν συνιστά η τροποποίηση δεδικασμένο που θα εκμεταλλεύονται στη συνέχεια όλοι όσοι διενεργούν ανάλογες συναλλαγές με το κράτος; Είναι σωστό το μήνυμα που στέλνει η Κυβέρνηση στους Έλληνες πολίτες και στους εγχώριους ή ξένους επενδυτές; Το ότι δηλαδή δεν είναι απαραίτητη η τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων εκ μέρους των αντισυμβαλλομένων;

– Η μη υλοποίηση των επενδύσεων δεν είναι η μόνη πηγή ανησυχιών για τη συγκεκριμένη Σύμβαση παραθέτοντας μερικά από τα προβλήματα που έχουν ενσκήψει καθώς επίσης ορισμένες επιφυλάξεις και ερωτήματα μας.

– Η ΟΛΠ Α.Ε. έχει δρομολογήσει μία προκήρυξη για τη σύνταξη μητρώου αναδόχων στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος κάτι που έχει δημιουργήσει πολλές αντιδράσεις. Ενδιαφέρεται η ΟΛΠ Α.Ε. δηλαδή οι κινέζοι να δρομολογήσουν τη δημιουργία ναυπηγείου στο Πέραμα ή αλλού;

– Είχε εγκριθεί από το ΣΥΡΙΖΑ σχέδιο της ΟΛΠ για την μετατροπή της παγόδας και δύο αποθηκών σε ξενοδοχεία στο πλαίσιο μιας επένδυση ύψους 110 εκατομμυρίων ευρώ. Δηλαδή θα διενεργήσει η ΟΛΠ τουριστικές επενδύσεις; Δεν αλλάζει έτσι η μορφή της σύμβασης;

– Έχει ληφθεί υπόψη το καταγεγραμμένο λαθρεμπόριο από την COSCO στο λιμάνι της Νάπολης που διαχειρίζεται; Γίνονται γενικότερα έλεγχοι για το λαθρεμπόριο;

– Ποια είναι η συμβολή της δήθεν Ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων στην επίβλεψη της σύμβασης παραχώρησης έως τώρα και ποιες είναι οι ευθύνες της για τη μη υλοποίησή της; Γιατί δεν παρέχει στατιστικά κίνησης η ΟΛΠ μετά το 2016; Ποιος την επιβλέπει;

– Γιατί υπάρχει μείωση του κύκλου εργασιών τα τελευταία χρόνια σε σχέση με πριν την παραχώρηση;

– Η επένδυση στην ΟΛΠ έχει γεωπολιτική σημασία αφού μέσω αυτής συμμετέχουμε ως γνωστόν στην πρωτοβουλία, στην κινεζική πρωτοβουλία ….εχει γίνει προσπάθεια εξασφάλισης επενδυτικών κεφαλαίων μέσω αυτής η προσέλκυση άλλων κινεζικών επενδύσεων όπως για παράδειγμα στην ενέργεια;

– Υπάρχει συνεργασία με την ΟΛΠ Α.Ε ως προς τη στρατηγική ανάπτυξης της κρουαζιέρας;

Προηγούμενο άρθροΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ – ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Επόμενο άρθροΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ – ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ Ε.Ε ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΗΣ