Σοφία Ασημακοπούλου – Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων 23/07/2020

Η εκπαίδευση διαδραματίζει καίριο ρόλο στην ανάπτυξη των κοινωνιών και των οικονομιών.

Τα οφέλη της είναι πολυδιάστατα και διαχέονται σε πλήθος τομέων.

Η ιδιωτική εκπαίδευση έχει καταστεί βασικός πυλώνας στήριξης εδώ και δεκαετίες.

Στην ελληνική πραγματικότητα όσον αφορά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η παροχή ιδιωτικών υπηρεσιών είναι ένα αναμφισβήτητο γεγονός η οποία συμβάλει καθοριστικά στον ρυθμό οικονομικής ανόδου της χώρας μας.

Τα αποτελέσματα των ερευνών είναι ενδεικτικά:

Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τον διαγωνισμό PISA 2018 για τα ιδιωτικά σχολεία αποτελούν απόδειξη του ποιοτικού εκπαιδευτικού έργου που αυτά επιτελούν.

Στα τρία βασικά πεδία (γλωσσικές, μαθηματικές και επιστημονικές δεξιότητες), οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων πέτυχαν σε όλα υψηλότερες βαθμολογίες από το μέσο όρο όλων των ιδιωτικών σχολείων.

Στην έρευνα του 2018 όμως, οι επιδόσεις ήταν σε απόλυτες τιμές πιο χαμηλές από εκείνες του 2015.

Πιθανότατα αυτό οφείλεται στους περιορισμούς που επιβλήθηκαν στην ιδιωτική εκπαίδευση την τριετία 2015-2017.

Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να παράγει πλούτο από όλους τους κλάδους της οικονομίας της για να αναπτυχθεί.
Και φυσικά η ελληνοκεντρική μαθησιακή μέθοδος είναι αναγκαίο προαπαιτούμενο για την εκπαιδευτική διαδικασία.

Προτού εισέλθουμε στα του νομοσχεδίου, η σημερινή ημέρα είναι μία ημέρα απόλυτης θλίψης, λόγω της άθλιας μετατροπής της Αγίας Σοφίας, η οποία αποτέλεσε και αποτελεί σύμβολο της Ορθοδοξίας μας και της βυζαντινής κληρονομιάς, σε τζαμί.

Ποιος αληθινός Έλληνας θα μπορούσε να μείνει ασυγκίνητος σήμερα και να μη θρηνήσει για την αγία εκκλησία μας…

Αισθανόμαστε περισσότερο από ποτέ τον πόνο που ένιωσαν οι πρόγονοί μας την ημέρα της Αλώσεως.

Σχετικά με την αξιολόγηση δομών, εκπαιδευτικού έργου και εκπαιδευτικών ιδιωτικών σχολείων του Άρθρου 2, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου μπορεί να αποτελέσει σπουδαίο μηχανισμό ανατροφοδότησης και προϋπόθεση βελτίωσης της ποιότητας εκπαίδευσης.

Θα πρέπει ταυτόχρονα να αξιολογούνται για την διδακτική και παιδαγωγική τους ικανότητα, αλλά και για την υπηρεσιακή τους συνέπεια και την υπευθυνότητα την οποία επιδεικνύουν.

Χωρίς φυσικά να παραβλέπεται και η επιστημονική τους κατάρτιση.
Μία από τις βασικές θέσεις της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ στον κρίσιμο τομέα της παιδείας είναι η ουσιαστική καθιέρωση συστήματος Αξιολόγησης και Ελέγχου των Εκπαιδευτικών.

Η αξιολόγηση με ανάλογη εφαρμογή των κριτηρίων των δημόσιων σχολείων είναι απολύτως θεμιτή, πλην όμως εκεί που χρειάζεται προσδιορισμός είναι στο κομμάτι των πρόσθετων κριτηρίων.

Στην Αιτιολογική Έκθεση αναφέρετε ότι: «έτσι θα παρέχεται η ελευθερία στις σχολικές μονάδες να εμβαθύνουν, ανάλογα με την ιδιαίτερη φυσιογνωμία τους, τις διαδικασίες αξιολόγησης».

Πρόκειται για ένα σημείο ασαφές.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Άρθρου 4, θα ελέγχεται μόνον ως προς την νομιμότητά του κι αυτό είναι εύλογο.

Ο ιδιοκτήτης, όπως αναλύεται στο Άρθρο 5, θα μπορεί να παρίσταται σε οποιαδήποτε συνεδρίαση του συλλόγου των διδασκόντων, εφόσον είναι εκπαιδευτικός.
Και γιατί όχι εξάλλου, εφόσον είναι πρόκειται για τον αρμόδιο, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο, να παρίσταται στις ως άνω συνεδριάσεις.
Κι αυτό επειδή θα έχει την δυνατότητα να μαθαίνει ο ίδιος χωρίς την διαμεσολάβηση άλλων, τα όσα θα συζητούνται σχετικά με τις στοχεύσεις του σχολείου.
Όμως η απασχόληση των εκπαιδευτικών στο επόμενο άρθρο έχει ένα μελανό σημείο:
Δεν είναι ξεκάθαρο αν η μείωση των ωρών του διοριστηρίου θα είναι επιλογή του Καθηγητή ή θα γίνεται αναγκαστική μείωση των αποδοχών από τον ιδιοκτήτη.
Πώς να συναινέσουμε σε αυτό όταν μπορεί να έρθουν σωρηδόν Τούρκοι ή Σκοπιανοί εκπαιδευτικοί σε ιδιωτικά σχολεία εντός της ελληνικής επικράτειας..!

Δεν πρέπει να υποτιμούμε και τους Έλληνες εξαιρετικά καταρτισμένους δασκάλους και καθηγητές ούτε να τους παραμερίζουμε.
Η ενισχυτική διδασκαλία ειδικών μαθημάτων, στο Άρθρο 14, στο πλαίσιο της υποστήριξης της σχολικής διδασκαλίας, είναι ένα θετικό βήμα.
Διότι υπάρχουν χιλιάδες Έλληνες μαθητές, οι οποίοι λόγω οικονομικών προβλημάτων δεν δύνανται να παρακολουθήσουν τα μαθήματα αυτά σε φροντιστήρια κι αυτό θα είναι μία σημαντική ανάσα για εκείνους.
Το Άρθρο 15, σχετικά με την λειτουργία των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2020-2021, κινείται επί της ουσίας σε διαδικαστικό πλαίσιο.
Θετική κρίνεται η προσέγγιση ως προς τα Ζητήματα ομογενειακών σχολείων Κωνσταντινούπολης και Ελληνικού Γυμνασίου-Λυκείου του Άρθρου 16.
Η αναγνώριση των τίτλων τους είναι απολύτως θεμιτή, στο πλαίσιο που

Γι’ αυτό είναι αναγκαίο, ο τρόπος μετάδοσης των γνώσεων να γίνεται με ειδική μέθοδο σε αυτούς τους μαθητές.

Εμείς στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ τονίζουμε ότι απόλυτος στόχος πρέπει να είναι η διαρκής παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης.
Με σύγχρονα μέσα και σύγχρονες μεθόδους παιδαγωγικής και διδασκαλίας.
Με την παροχή ουσιαστικής παιδείας ούτως ώστε να αναπτυχθούν ολόπλευρα οι προσωπικότητες των Ελλήνων μαθητών.
Σας ευχαριστώ.

Προηγούμενο άρθροΒασίλης Βιλιάρδος – Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων 23/07/2020
Επόμενο άρθροΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΔΑΣ ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΥ Κ. ΜΕΡΚΕΛ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ