Βασίλης Βιλιάρδος – Ολομέλεια 27/07/2021

Ο Βασίλης Βιλιάρδος, Βουλευτής Επικρατείας της Ελληνικής Λύσης, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής στις 27/07/2021, του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».

Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις:

– Το βασικότερο πρόβλημα της Ελλάδας είναι η έλλειψη παιδείας με την ευρύτερη έννοια της λέξης, καλλιέργειας δηλαδή, ήθους, σεβασμού στον άλλον, ευγένειας, αλληλεγγύης, εντιμότητας και ούτω καθεξής.

– Η έλλειψη παιδείας έχει, δυστυχώς, επιδεινωθεί στην εποχή των μνημονίων που φυσικά συνεχίζονται, αν και με άλλο όνομα. Αποκαλούνται «ενισχυμένη εποπτεία», ενώ αφορούν μόνο το σύνηθες πειραματόζωο, την Ελλάδα, γνωρίζοντας πως θα διαρκέσουν έως ότου εξοφληθεί το 75% των δανείων μας από την Ευρώπη τουλάχιστον έως το 2060.

– Δεν είναι υποκριτικό όταν το μέλλον που προδιαγράφεται για τους νέους μας είτε έχουν σπουδάσει είτε όχι είναι να εργαστούν για 500 ευρώ σε χαμηλού επιπέδου εργασίες, ανταγωνιζόμενοι τους δύστυχους φθηνούς μετανάστες και ακόμη χειρότερα έως ότου οι περισσότερες από αυτές τις εργασίες αυτοματοποιηθούν, όπως ήδη έχει αρχίσει να συμβαίνει στο εξωτερικό;

– Δεν είναι θράσος να αναφέρεται η τρόικα εσωτερικού στη βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, όταν πρόκειται για τις μοναδικές κυβερνήσεις που θα κληροδοτήσουν στα παιδιά μας μια χώρα σε κατά πολύ χειρότερη κατάσταση από αυτήν που κληρονομήσαμε εμείς, μια Ελλάδα χρεοκοπημένη, οικονομικά κατακτημένη, υποθηκευμένη, σε καθεστώς λεηλασίας, εντελώς ανοχύρωτη, εξευτελισμένη και εκτεθειμένη σε δεκάδες κινδύνους;

– Δεν είναι παράλογο η κάθε κυβέρνηση και ο κάθε Υπουργός να κατεδαφίζει όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα της προηγούμενης με αποτέλεσμα οι μαθητές και οι φοιτητές να αντιμετωπίζουν συνεχώς νέες άγνωστες συνθήκες;

– Το νομοσχέδιο αποτελεί μία ακόμη εντολή της τρόικας, όπως αναφέρεται στη δέκατη αξιολόγηση και στη σελίδα 59, η οποία καθυστέρησε κάπως να ψηφιστεί αφού προβλεπόταν έως τον Μάιο του 2021. Γιατί αλήθεια, η κυρία Υπουργός, δεν το λέει αλλά υποκρίνεται πως πρόκειται για δική της πρωτοβουλία;

– Όσον αφορά το πρώτο μέρος του νομοσχεδίου απορεί κανείς σχετικά με το εάν συντελεί στην αναβάθμιση του σχολείου, πόσω μάλλον όταν τα πρώτα άρθρα του αναλώνονται σε ορισμούς, σε αλλαγές τίτλων και σε υιοθέτηση καινούργιων. Για παράδειγμα, το ΚΕΣΥ και πρώην ΚΕΔΔΥ μετονομάζεται σε ΚΕΔΑΣΥ, ενώ υιοθετούνται νέοι τίτλοι, όπως «περιφερειακός επόπτης ποιότητας εκπαίδευσης» κ.ο.κ. Πρόκειται πάντως για μια σταθερή πρακτική της Κυβέρνησης που συναντάται σε πολλά άλλα νομοσχέδια, προφανώς για να θολώνει τα νερά, όπως το συνηθίζει.

– Είναι αυτονόητο πως οι αλλαγές αυτές δεν υπηρετούν κανέναν ουσιαστικό λόγο και μάλλον δημιουργούν προβλήματα και αυξάνουν τη γραφειοκρατία.

-Ίσως δεν είναι πάντως τόσο αθώα η επιλογή της υποχρεωτικότητας γενικότερα, αφού με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται να μάθουν οι πολίτες να αποδέχονται αναντίρρητα την όποια κυβερνητική γραμμή, να σκύβουν δηλαδή το κεφάλι, όχι μόνο όσον αφορά τα εμβόλια, αλλά επιπλέον τα μνημόνια, τους πλειστηριασμούς των σπιτιών τους, το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, την προβλεπόμενη παράδοση εθνικής κυριαρχίας στους Τούρκους κ.ο.κ.

– Ο δεύτερος υπεύθυνος για την αποτυχία του εκπαιδευτικού μας συστήματος, σημειώνοντας πως τα μνημόνια έχουν κάψει ήδη δύο γενιές Ελλήνων καταδικάζοντας τες στην ανεργία, καθώς επίσης συνθλίβοντας όλα τα όνειρα και τις μελλοντικές τους προοπτικές, είναι οι χαμηλές δαπάνες.

– Η τρίτη αιτία της αποτυχίας είναι οι συνεχώς επιδεινούμενες οικονομικές προοπτικές της χώρας μας.

– Ένα άλλο θέμα που παρουσιάζεται ως τομή του νομοσχεδίου και που προκαλεί αντιπαράθεση, είναι το θέμα της αξιολόγησης. Βέβαια όταν διενεργούνται αξιολογήσεις θα περίμενε κανείς πως ένα ποσοστό δεν θα τις ικανοποιεί.

– Πού είναι όμως οι κυρώσεις γι’ αυτού του είδους τις περιπτώσεις; Πουθενά. Οπότε εύλογα υποθέτουμε πως οι αξιολογήσεις θα χρησιμοποιηθούν απλά ως κάλυμμα για κομματικές διευκολύνσεις.

– Αυτό που χρειάζεται είναι να δοθεί ένα όραμα στους νέους, να μορφωθούν και να εργαστούν στην πατρίδα τους συμβάλλοντας στην οικονομική και στην τεχνολογική της ανάπτυξη. Εάν όχι, να εργαστούν σε άλλους τομείς όπου επίσης θα παράγουν πλούτο, αυτό που χρειάζεται η χώρα μας, παραγωγή πλούτου, γνωρίζοντας πως οι επιδοτούμενες θέσεις εργασίας έχουν ημερομηνία λήξης και δεν οδηγούν πουθενά ούτε τους ίδιους ούτε την Ελλάδα.

– Σχέδιο και όραμα χρειάζεται η πατρίδα μας για να τα καταφέρει σε όλους τους τομείς, αφού υπάρχουν λύσεις με τις τεράστιες δυνατότητες που διαθέτει. Σχέδιο και όραμα, για να επιστρέψουν οι εξακόσιες πενήντα χιλιάδες Έλληνες που εξορίστηκαν από τις κυβερνήσεις των μνημονίων, όπως έχουμε αναπτύξει στο πρόγραμμά μας, παρακαλώντας όλους τους Έλληνες, ιδίως τους νέους, να αφιερώσουν λίγο από τον χρόνο τους για να το διαβάσουν.

Προηγούμενο άρθροΚυριάκος Βελόπουλος – Ομιλία στη Βουλή για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας 27/07/2021
Επόμενο άρθροΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ – ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΑΜΟ